• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نيازسنجي مهارتهاي زندگي در دختران پايه سوم دبيرستان هاي دولتي شهرستان جهرم از ديدگاه دانش آموزان ، والدين ودبيران در سال 1388-89
شماره ویرایش
تعداد صفحات 7
نویسنده حمید حقانی - مهناز صلحی - مریم صحراییان - شیوا بیگی‌زاده
مشخصات نشریه فصلنامه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم سابق) - علمی پژوهشی سال 8 شماره 3 پیاپی 12
تاریخ انتشار پائیز - 1389
درجه علمی علمی - پژوهشی
زبان فارسی
کلید واژه مهارت‌های زندگی  نیازسنجی  اولویت‌یابی  دانش‌آموزان دبیرستانی  
موضوع مهارت‌هاي زندگي    
چکیده مقدمه : برخورداري از مهارت هاي زندگي براي داشتن عملكردي موفق در زندگي ضروري است . در تمام نظام هاي آموزشي، زمان لازم براي تحقق تمامي نيازها وجود ندارد. يكي از اهداف اساسي اكثر فعاليت هاي نيازسنجي ، مشخص كردن اهداف و نيازها و درجه اهميت آن ها براي تهيه برنامه هاي عملي است . هدف اصلي اين پژوهش تعيين اولويت مهارت هاي زندگي براي دختران پايه سوم دبيرستان، به منظور برنامه ريزي آموزشي مطلوب تر مي باشد . \r\nروش كار: در يك مطالعه توصيفي از بين جامعه آماري كه شامل دانش آموزان دختر پايه سوم متوسطه ، دبيران و مشاوران و والدين ديپلم به بالا بودند ، تعداد 200 نفر به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله‌اي انتخاب شدند. ابزار تحقيق،‌ سه پرسش نامه محقق ساخته با کسب اعتبار و روايي بود که طي آن‌ها از نمونه‌هاي آماري خواسته مي‌دهد ده مهارت زندگي را اولويت بندي کنند.\r\nيافته‌ها: اولويت بندي ده مهارت زندگي از ديدگاه افراد مورد بررسي به ترتيب عبارت بود از: خودآگاهي،‌تصميم‌گيري، ارتباط موثر با ديگران،‌تفکر خلاق،‌همدلي‌،روابط ميان فردي مقابله با استرس، حل مسئله، تفکر انتقادي و کنار آمدن با هيجانات، از بين 120 دانش آموز دختر دبيرستاني پايه سوم 56/7درصد در طول دوران متوسطه آموزشي در رابطه با مهارت‌هاي زندگي نديده بودند.\r\nبحث و نتيجه گيري: اولويت بندي مهارت‌هاي زندگي از ديدگاه سه گروه دانش آموزان پايه سوم، والدين و دبيران متفاوت بود. مهارت‌هاي خودآگاهي، ارتباط با ديگران و تصميم‌گيري به عنوان سه اولويت اول شناخته شدند. بيش از نيمي از دانش‌‌ آموزان در طول دوره متوسطه، در زمينه مهارت‌هاي آموزش نديده بودند.

کد مقاله 9807
تعداد بازدید 1062

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397