عنوان
|
مقايسه شيوههاي فرزند پروري با سبكهاي هويت و بررسي رابطه آنها در دانشآموزان دختر و پسر پيشدانشگاهي نواحي چهارگانه آموزش و پرورش شهر شيراز |
شماره ویرایش
|
|
تعداد صفحات
|
27 |
نویسنده
|
مهناز خواجه پور - حمید عطار |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه پژوهشنامه مباني تعليم و تربيت(مطالعات تربیتی و روانشناسی سابق) - معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد - علمی پژوهشی سال 8 شماره 1 پیاپی 15 |
تاریخ انتشار
|
شهريور - 1386 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
سبکهای هویت فرزندپروری سهل گیرانه هویت زود هنگام هویت آشفته هویت با وقفه هویت پیشرفته سبک فرزندپروری
|
موضوع
|
تربيت در خانواده جنسيت / نقشهاي جنسيتي/ كليشههاي جنسيتي / نگرشهاي جنسيتي هويت جنسی / هویت زنانه پدري
|
چکیده
|
هدف از پژوهش حاضر مقايسه شيوههاي فرزند پروري با سبكهاي هويت در دانش آموزان دختر و پسر پيشدانشگاهي نواحي چهارگانه شهر شيراز ميباشد. نمونه اين مطالعه 657 نفر از دانشآموزان دختر و پسر ميباشند كه به شيوه نمونهگيري تصادفي ساده چند مرحلهاي از بين مدارس پيشدانشگاهي در نواحي چهارگانه آموزش و پرورش شيراز انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش شامل پرسشنامه هويت آدامز و بنيون (OMEIS_2) و پرسشنامه سبكهاي فرزند پروري شيفر ميباشد.\r\nبررسي نتايج با استفاده از آزمونهاي تحليل واريانس يك طرفه، تيتست مستقل، مخذور خي و همبستگي نشان داد كه 1ـ شيوههاي فرزندپروري با توجه به سبكهاي هويت تفاوت معنادار وجود دارد. 2 ـ تنها در هويت زود هنگام بين دختران و پسران تفاوت معنادار وجود دارد. 3ـ بين شيوههاي فرزندپروري و جنسيت رابطه معنادار وجود دارد. 4ـ بين سبكهاي هويت با توجه به طبقه اجتماعي تفاوت معنادار نيست. 5ـ بين شيوههاي فرزند پروري و طبقه اجتماعي رابطه معنادار وجود دارد. 6ـ بين ابعاد شيوههاي فرزندپروري و سبكهاي هويت رابطه معنادار وجود دارد.
|