• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقايسه عملكرد تحصيلي دانش آموزان پايه ي اول دبستان بر حسب جنسيت و آموزش هاي پيش دبستاني با كنترل هوش
شماره ویرایش
تعداد صفحات 20
نویسنده منیجه شهنی ییلاق - حسین سپاسی - صرفناز باقری
مشخصات نشریه فصلنامه علوم تربیتی و روانشناسی - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران - علمی پژوهشی سال 16 شماره 2
تاریخ انتشار تابستان - 1388
درجه علمی علمی - پژوهشی
زبان فارسی
کلید واژه آموزش‌های پیش‌ دبستانی  ضریب هوش  آزمون معلم ساخته  
موضوع زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش     جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده هدف اين تحقيق مقايسه ي عملكرد دانش آموزان پايه ي اول در دروس علوم، رياضي، بخوانيم و بنويسيم، و معدل اين دروس برحسب جنسيت و آموزش هاي پيش دبستاني با كنترل هوش مي باشد. جامعه ي آماري تحقيق را دانش آموزان پايه ي اول ابتدايي نواحي پنجگانه سازمان آموزش و پرورش شهر تبريز در سال تحصيلي 84-85 تشكيل دادند. نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي بود. براي نمونه گيري از هر ناحيه ي آموزش و پرورش 6 مدرسه ي پسرانه و 6 مدرسه ي دخترانه و در كل 60 مدرسه و از هر مدرسه يك كلاس پايه ي اول و از هر كلاس دو دانش آموز كه دوره ي آموزش هاي پيش دبستاني را گذرانده و دو دانش آموز كه اين دوره را طي نكرده بودند، انتخاب شد و در كل240 دانش آموز پايه ي اول در اين تحقيق شركت كردند. از آزمون هاي هماهنگ در دروس رياضي، علوم، بخوانيم بنويسيم، معدل اين دروس، آزمون ريون رنگي مخصوص كودكان استفاده گرديد. روش آماري به كار رفته جهت تجزيه و تحليل نتايج، تحليل كواريانس (ANCOVA) مي باشد. نتايج به دست آمده نشان داد كه با كنترل هوش، بين عملكرد دانش آموزان در دروس رياضي، علوم، بخوانيم و بنويسيم و معدل اين دروس بر حسب آموزش هاي پيش دبستاني در 05/0> pتفاوت معنا دار وجود دارد. با كنترل هوش، بين عملكرد تحصيلي دانش آموزان در دروس رياضي، علوم، معدل اين دروس بر حسب جنسيت تفاوت معنا دار وجود ندارد. بين نمره هاي درس بخوانيم و بنويسيم بر حسب جنسيت در 0/05>P تفاوت معنا دار وجود دارد و ميانگين نمره هاي دختران بيشتر از پسران است. اما بين معدل دانش آموزان پايه ي اول برحسب جنسيت و آموزش هاي پيش دبستاني اثر تعاملي معنا دار مشاهده نشد.

کد مقاله 8685
تعداد بازدید 984

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397