• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تفسير زنان از بازنمايي هويت زنانه در تلويزيون
تعداد صفحات 21
نویسنده اعظم راودراد - مهدی منتظرقائم - پریسا سرکاراتی
مشخصات نشریه فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران - پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - علمی پژوهشی سال 1 شماره 2
تاریخ انتشار تابستان - 1387
درجه علمی علمی - پژوهشی
زبان فارسی
کلید واژه زن  رسانه  بازنمایی  تفسیر  مصرف رسانه‌ای  تلویزیونی  
موضوع زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات     هويت جنسی / هویت زنانه    
چکیده در اين مقاله به بررسي نحوه تفسير زنان از بازنمايي هويت زنانه مجموعه هاي تلويزيوني پرداخته شده است. اين مقاله نسبت به تعميم دادن پ‍‍ژوهش هايي كه مجموعه هاي داستاني را در بازتوليد نقش همسري و مادري در زنان مؤثر مي دانند، رويكردي انتقادي دارد و مي كوشد با استفاده از مدل «رمزگذاري و رمزگشايي» استوارت هال، به بررسي اين موضوع بپردازد كه مخاطبان زن با توجه به آنكه ويژگي هاي متفاوتي از نظر اشتغال، تاهل و ميزان تحصيلات دارند، چگونه نسبت به محتواي مجموعه هاي تلويزيوني كه سعي در بازتوليد هويت زن خانه دار دارند، به خوانشي متضاد با اهداف اين مجموعه ها مي پردازند.

کد مقاله 8658
تعداد بازدید 878

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397