• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثير آموزش منظم به والدين بر روابط خانوادگي و پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان فلاورجان
شماره ویرایش
تعداد صفحات 22
نویسنده احمد احمدی علون آبادی - پروین شماعی زاده
مشخصات نشریه فصلنامه پژوهش در برنامه‌ريزي درسي (دانش و پژوهش در علوم تربیتی سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان - با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران - علمی پژوهشی سال 5 پیاپی 17-18
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1387
درجه علمی علمی - پژوهشی
زبان فارسی
کلید واژه روابط خانوادگی  پیشرفت تحصیلی  آموزش والدین  
موضوع زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش     روابط خانوادگي    
چکیده هدف از پژوهش حاضر، تعيين ميزان تأثير آموزش منظم به والدين دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان فلاورجان بر روابط متقابل و پيشرفت تحصيلي آنان بوده است. روش تحقيق تجربي انتخاب شد. جامعه آماري، والدين دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهر فلاورجان در سال تحصيلي 87 ـ 86 بودند. 60 نفر از والدين به روش نمونه‌گيري تصادفي خوشه‌اي انتخاب و به صورت تصادفي در دو گروه آزمايش و گواه (هر گروه 30 نفر) جايگزين گرديدند. متغير مستقل آموزش منظم به والدين بود كه براي 7 جلسه تدوين و اجرا شد. ابزار سنجش، پرسش‌نامه سنجش خانواده و پرسش‌نامه مقياس ارزيابي انطباق‌پذيري و همبستگي خانواده بود. براي ارزيابي پيشرفت تحصيلي از معدل دانش‌آموزان قبل و بعد از اجراي متغير مستقل استفاده گرديد. فرضيه‌هاي تحقيق عبارت بود از: 1ـ آموزش منظم به اوليا بر روابط متقابل آن‌ها تأثير دارد. 2ـ اموزش منظم به والدين بر ابعاد روابط خانوادگي تأثير دارد. 3ـ آموزش منظم به والدين بر همبستگي و انطباق‌پذيري خانواده تأثير دارد. 4ـ آموزش منظم به والدين بر پيشرفت تحصيلي آنان تأثير دارد. براي تجزيه و تحليل داده‌ها در سطح توصيفي از آمارهاي فراواني، ميانگين و انحراف معيار و در سطح استنباطي از روش كواريانس(ANCOVA) استفاده گرديد. يافته هاي حاصل نشان داد که آموزش منظم به والدين در سطح (0/05 > P) بر روابط متقابل و خرده‌مقايس‌هاي روابط خانوادگي، انطباق‌پذيري و هم‌بستگي خانواده و پيشرفت تحصيلي فرزندان تأثير مثبت داشته است.

کد مقاله 8572
تعداد بازدید 818

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397