• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رسانه، جنسيت و مصرف گرايي:مطالعه ي رابطه ي استفاده از رسانه هاي جمعي با تمايلات مصرف گرايانه ي دختران و پسران جوان در شهر شيراز
شماره ویرایش
تعداد صفحات 26
نویسنده مجید موحد مجد - محمدتقی عباسی شوازی - ندا مرحمتی
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان سابق) سال 12 پیاپی 47
تاریخ انتشار بهار - 1389
درجه علمی علمی - پژوهشی
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  روابط اجتماعی  مصرف گرایی  اقناع  رسانه‌های جمعی  
موضوع زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات     زن و سبک زندگي / خانواده و سبک زندگي     جنسيت / نقش‌هاي جنسيتي/ كليشه‌هاي جنسيتي / نگرش‌هاي جنسيتي    
چکیده امروزه مصرف گرايي از است و بررسي آن بهموضوعات مهم پژوهش در جامعه شناسي و مطالعات فرهنگي عنوان يك مسئله ي علمي و در حال گسترش در ايران حائز اهميت است. بر اين اساس اين مطالعه به بررسي رابطه ي مصرف گرايي با رسانه هاي ارتباط جمعي پرداخته و با استفاده از نظريه و مدل ارتباطي اقناع به مطالعه ي نقش كانال هاي ارتباطي و جنسيت مخاطبين پيام در مصرف گرايي پرداخته است. روش استفاده شده به صورت پيمايشي و جمع آوري اطلاعات با ابزار پرسشنامه و نمونه ي مورد مطالعه 400 نفر از جوانان (29-18) ساكن در شهر شيراز بوده كه با نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انجام شده است. نتايج پژوهش نشان مي دهد بين ميزان استفاده از رسانه هاي جمعي و مصرف گرايي بر حسب جنسيت رابطه وجود دارد و در اين مـيان مـردان به دليل آنكه بيـشتر از رسانه هاي ارتباط جمعي استفاده مي كنند مصرف گراتر از زنان مي باشند.

کد مقاله 8412
تعداد بازدید 1296

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397