• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان چگونگي اصلاح الگوي مصرف در گروه‌ هاي درآمدي مختلف خانوارهاي تهراني
تعداد صفحات 15
نویسنده نازی محمدزاده اصل - محمد سریرافراز
مشخصات نشریه فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) سال 5 پیاپی 16
تاریخ انتشار تابستان - 1388
زبان فارسی
کلید واژه هزینه  کالای لوکس  اصلاح الگوی مصرف  
موضوع اقتصاد خانواده     زن و سبک زندگي / خانواده و سبک زندگي     خانواده/ اركان خانواده / ساختار خانواده    
چکیده الگوي مصرف خانوارها در طول زمان و منبعث از تحولات فرهنگي، اجتماعي و درآمدي دستخوش تغيير و تحول مي‌شود. اين تغييرات سبد مصرفي خانوارها را تغيير مي‌دهد و انتظار مي‌رود که به تبع آن توليد‌کنندگان و برنامه‌ريزان اقتصادي هماهنگ با بازار حرکت کنند نيازهاي توليدي، واردات کالا و به طور کلي نوع نگرش به کالاهاي مصرفي را در مجموعه‌اي واقع‌بينانه و منطبق با آمار و اطلاعات دقيق ساختارسازي نمايند.\r\nلذا نگارندگان با در نظر گرفتن رويکرد شناسايي و اصلاح الگوي مصرف، با استفاده از اطلاعات مذکور به بررسي سبد مصرفي خانوارها در شهر تهران در فاصله سال‌هاي 1375 تا 1385 در گروه‌هاي مختلف درآمدي پرداخته‌اند. هدف اين است تا با محاسبه هزينه صرف شده، ميزان مصرف و تمايل خانوارها در شهر تهران در سبد مصرفي خانوارها در طول 10 سال گذشته معرفي شده، سپس بر اساس اين اطلاعات روند مصرف در آينده و نوع کالاهاي مورد نياز جامعه در گروه کالاهاي لوکس شناسايي گرديده تا سياستگذاران را در جهت اصلاح الگوي مصرف کالاهاي فوق ياري نمايد.

کد مقاله 7990
تعداد بازدید 827

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397