عنوان | بازنمايي زنان در تبليغات |
تعداد صفحات | 22 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران سال 14 پیاپی 52 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1386 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
زبان | فارسی |
کلید واژه | جنسیت زن تبلیغات تبلیغات جنسیتی |
موضوع | زن و تبليغ زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات جنسيت / نقشهاي جنسيتي/ كليشههاي جنسيتي / نگرشهاي جنسيتي |
چکیده |
بازنمايي زنان در آگهي هاي بازرگاني و جايگاه جنسيت در تبليغات بخشي از مهم ترين و شايد جذاب ترين مطالعات ارتباطي است كه اغلب زيرمجموعه مباحث جامعه شناسي تبليغات قرار مي گيرد. مطالعات داخلي و خارجي متعددي كه در اين زمينه انجام شده، ابعاد متنوعي از چگونگي بازنمايي جنسيت در آگهي ها را مورد توجه قرار داده است اما در اين ميان (و به طور خاص در ارتباط با زنان) دو موضوع «استفاده ابزاري از زنان در صور غير اخلاقي» و «بازنمايي زنان در نقش هاي سنتي و تكرار كليشه هاي جنسيتي با تاكيد بر تفاوت هاي زن و مرد» بيش از ساير موضوع ها، مورد توجه محققان علوم ارتباطات و نيز جامعه شناسان قرار گرفته است. اين مقاله، موضوع دوم يعني چگونگي بازنمايي زنان در قالب نقش هاي سنتي و بازتوليد كليشه هاي جنسيتي در تبليغات را مورد توجه قرار داده است. |
کد مقاله | 7638 |
تعداد بازدید | 1181 |
|