• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بازنمايي زنان در تبليغات
تعداد صفحات 22
نویسنده شیده لالمی
مشخصات نشریه فصلنامه پژوهش‌های ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران سال 14 پیاپی 52
تاریخ انتشار زمستان - 1386
درجه علمی علمی - پژوهشی
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  زن  تبلیغات  تبلیغات جنسیتی  
موضوع زن و تبليغ     زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات     جنسيت / نقش‌هاي جنسيتي/ كليشه‌هاي جنسيتي / نگرش‌هاي جنسيتي    
چکیده بازنمايي زنان در آگهي هاي بازرگاني و جايگاه جنسيت در تبليغات بخشي از مهم ترين و شايد جذاب ترين مطالعات ارتباطي است كه اغلب زيرمجموعه مباحث جامعه شناسي تبليغات قرار مي گيرد. مطالعات داخلي و خارجي متعددي كه در اين زمينه انجام شده، ابعاد متنوعي از چگونگي بازنمايي جنسيت در آگهي ها را مورد توجه قرار داده است اما در اين ميان (و به طور خاص در ارتباط با زنان) دو موضوع «استفاده ابزاري از زنان در صور غير اخلاقي» و «بازنمايي زنان در نقش هاي سنتي و تكرار كليشه هاي جنسيتي با تاكيد بر تفاوت هاي زن و مرد» بيش از ساير موضوع ها، مورد توجه محققان علوم ارتباطات و نيز جامعه شناسان قرار گرفته است. اين مقاله، موضوع دوم يعني چگونگي بازنمايي زنان در قالب نقش هاي سنتي و بازتوليد كليشه هاي جنسيتي در تبليغات را مورد توجه قرار داده است.

کد مقاله 7638
تعداد بازدید 1181

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397