• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان کودکان، والدین و آگهی های تبلیغاتی تلویزیون
شماره ویرایش
تعداد صفحات 20
نویسنده مریم حسینی انجدانی
مشخصات نشریه فصلنامه پژوهش‌های ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران سال 14 پیاپی 51
تاریخ انتشار پائیز - 1386
درجه علمی علمی - پژوهشی
زبان فارسی
کلید واژه والدین  تبلیغات تجاری  آگهی‌های آموزشی  کودکان   
موضوع حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان     خانواده و تبليغ     خانواده و رسانه    
چکیده اساس مقاله حاضر پژوهشی است که درمرکز تحقیقات صدا و سیما انجام شده است. هدف این پژوهش دستیابی به نظر والدین درباره تأثیر آگهی های تبلیغاتی تلویزیون بر فرزندان شان بوده است. از نتایج جالب توجه پژوهش می توان به این موارد اشاره کرد:\r\n- با بالا رفتن تحصیلات والدین از میزان اعتماد به آگهی های تبلیغاتی کاسته می شود.\r\n- کودکان به آگهی های آموزشی تلویزیون بیش از آگهی های بازرگانی علاقه دارند.\r\n- در حدود 3/2 کودکان کالاهای تبلیغ شده در آگهی ها را از والدین خود درخواست می کنند.\r\n- تنقلات عمده ترین کالای تبلیغ شده درخواستی کودکان است.\r\n- توضیح دادن به کودک درباره اهداف سازندگان آگهی ها از بهترین شیوه های نظارتی است.

کد مقاله 7631
تعداد بازدید 962

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397