عنوان | کودکان، والدین و آگهی های تبلیغاتی تلویزیون |
شماره ویرایش | |
تعداد صفحات | 20 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران سال 14 پیاپی 51 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1386 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
زبان | فارسی |
کلید واژه | والدین تبلیغات تجاری آگهیهای آموزشی کودکان |
موضوع | حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان خانواده و تبليغ خانواده و رسانه |
چکیده |
اساس مقاله حاضر پژوهشی است که درمرکز تحقیقات صدا و سیما انجام شده است. هدف این پژوهش دستیابی به نظر والدین درباره تأثیر آگهی های تبلیغاتی تلویزیون بر فرزندان شان بوده است. از نتایج جالب توجه پژوهش می توان به این موارد اشاره کرد:\r\n- با بالا رفتن تحصیلات والدین از میزان اعتماد به آگهی های تبلیغاتی کاسته می شود.\r\n- کودکان به آگهی های آموزشی تلویزیون بیش از آگهی های بازرگانی علاقه دارند.\r\n- در حدود 3/2 کودکان کالاهای تبلیغ شده در آگهی ها را از والدین خود درخواست می کنند.\r\n- تنقلات عمده ترین کالای تبلیغ شده درخواستی کودکان است.\r\n- توضیح دادن به کودک درباره اهداف سازندگان آگهی ها از بهترین شیوه های نظارتی است. |
کد مقاله | 7631 |
تعداد بازدید | 962 |
|