عنوان
|
رابطه ي جنسيت و عمل کرد آموزشي دانشجويان حسابداري |
تعداد صفحات
|
19 |
نویسنده
|
بیتا مشایخی - مهدی محمد آبادی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان سابق) شماره 3 پیاپی 30 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1389 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
جنسیت عمل کرد آموزشی مدل توانمندیهای آموزشی اسپیرمن
|
موضوع
|
زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش
|
چکیده
|
در سال هاي اخير تعداد پذيرفته شدگان، دانشجويان و فارغ التحصيلان دخترِ رشته ي حسابداري در مقاطع مختلف آموزش عالي افزايشي چشم گير داشته است. صاحب نظران و محققان اين رشته درصدد برآمده اند به تبيين تفاوت هايي بپردازند كه ممكن است بين دختران و پسران در زمينه هاي علمي و عملي حسابداري وجود داشته باشد. هدف اين تحقيق نيز تحليل اين موضوع است كه آيا مي توان شواهدي در حمايت از اين نظر (طرز تفكر) يافت كه حسابداري يك رشته ي تحصيليِ مردانه است. در اين راستا پژوهش حاضر به تحليل تاثير جنسيت بر عمل كرد آموزشي دانشجويان حسابداري مي پردازد. در اين تحقيق، دانشجويان حسابداري دانشگاه تهران - در حال گذراندن درس اصول حسابداري 3- نمونه ي مورد تحليل هستند و فرضيه هاي تحقيق با استفاده از مدل توان مندي هاي آموزشي اسپيرمن آزمون مي شوند. يافته هاي تحقيق حاكي از آن است كه در صورت كنترل اثرات تبعيِ توان مندي هاي آموزشي، در حمايت از اين فرضيه كه جنسيت تاثيري مهم بر عمل كرد آموزشي دانشجويان حسابداري بر جاي مي گذارد، شواهد تجربي قابل قبولي وجود ندارد.
|