ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان زن مسلمان و تصوير او در سياست و امپرياليسم خبري
تعداد صفحات 15
نویسنده نجمه منوچهری
مشخصات نشریه  بانوان شیعه - موسسه شیعه‌شناسی سال 2 پیاپی 5
تاریخ انتشار پائیز - 1384
زبان فارسی
کلید واژه زن مسلمان  غرب  جهان اسلام  امپریالیسم خبری  رسانه‌های جمعی  
موضوع زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات    
چکیده رشد فزاینده صنعت ارتباطات در سایه پیشرفت بشر در عرصه فناوری، عصر حاضر را به «عصر ارتباطات» تبدیل کرده است؛ در این میان، جهانی شدن، که فضای ارتباطات را درنوردیده و رؤیای «دهکده جهانی» را عملی ساخته است، اکنون در خدمت پنهان و آشکار به امپریالیسم خبری جهانی، نقش خود را در ابعاد گوناگون زندگی بشر و مسموم ساختن این فضا، آشکار می سازد. در این میان، تصویر تحریف شده رسانه های غرب از زن مسلمان به عنوان عنصر سازنده جامعه، نگاه برخی از مسلمانان را نیز تحت تأثیر قرار داده است؛ از این رو، نگارنده در این نوشتار در پی آشکار نمودن تأثیر رسانه های جمعی بر مذهب و رابطه تنگاتنگ این دو با یکدیگر است و ضمن اشاره به برخورد منفی رسانه های غربی با اسلام، سه گروه مسلمان در ساختار کنونی جهان اسلام را معرفی می کند که عبارتند از: بنیاد گرایان، طالبان و پیروان اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم.\r\n\r\nوی در پایان دیدگاه غرب نسبت به زن، به عنوان ابزاری برای رشد اقتصادی را توصیف نموده و آن را مورد انتقاد قرار می دهد.

کد مقاله 6301
تعداد بازدید 1003

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397