ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی وضعیت و اولویت‌بندی پیشران‌های راهبردی مؤثر بر آینده کسب‌وکارهای خانگی در حوزه گردشگری: مورد مطالعه جزیره قشم
تعداد صفحات 11
نویسنده حمیدرضا صادقی - علی یعقوبی پور - محمد منتظری
مشخصات نشریه  مدیریت پویا و تحلیل کسب و کار شماره 4
تاریخ انتشار زمستان - 1404
محدوده صفحات 134-124
کلید واژه گردشگری  قشم  رشد کسب و کار  کسب و کار خانگی  توسعه گردشگری  کیفیت خدمات  توسعه تکنولوژی  پیشران‌های اجتماعی  توسعه برند  پیشران‌های سیاسی  ارتقاء کیفیت خدمات  همکاری با جوامع محلی  توسعه شبکه ارتباطی  
چکیده هدف: کسب‌وکارهای خانگی می‌تواند نقش موثری در توسعه گردشگری داشته باشد. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت و اولویت‌بندی پیشران‌های راهبردی موثر بر آینده کسب‌وکارهای خانگی در حوزه گردشگری انجام شد. روش‌شناسی: این پژوهش کمّی از نوع توصیفی بود. جامعه پژوهش مدیران و کارشناسان حوزه کسب‌وکارهای خانگی در حوزه گردشگری به تعداد 1400 نفر بودند که بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 300 نفر از آنها با روش نمونه‌گیری تصادفی به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق‌ساخته آینده کسب‌وکارهای خانگی در حوزه گردشگری در هفت مولفه پیشران‌های سیاسی، اجتماعی، توسعه فناوری، ارتقاء کیفیت خدمات، همکاری با جوامع محلی، توسعه شبکه‌های ارتباطی و توسعه برند بود که روایی صوری آن با نظر متخصصان تایید و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ بالاتر از 80/0 به‌دست آمد. داده‌های این پژوهش با آزمون تی تک نمونه‌ای و آزمون فریدمن در نرم‌افزار SPSS تحلیل شدند.
یافته‌ها: نتایج آزمون تی تک نمونه‌ای نشان داد که هر هفت پیشران سیاسی، اجتماعی، توسعه فناوری، ارتقاء کیفیت خدمات، همکاری با جوامع محلی، توسعه شبکه‌های ارتباطی و توسعه برند بر آینده کسب‌وکارهای خانگی در حوزه گردشگری موثر بودند (001/0 P < ). همچنین، نتایج آزمون فریدمن نشان داد که به‌ترتیب پیشران‌‎های سیاسی، توسعه فناوری، اجتماعی، همکاری با جوامع محلی، توسعه شبکه‌های ارتباطی، ارتقاء کیفیت خدمات، توسعه برند بر آینده کسب‌وکارهای خانگی در حوزه گردشگری موثرتر بودند (001/0 P < ).
نتیجه‌گیری: طبق نتایج این پژوهش، برای رشد و توسعه کسب‌وکارهای خانگی در حوزه گردشگری می‌توان زمینه را برای پیشران‌‎های سیاسی، توسعه فناوری، اجتماعی، همکاری با جوامع محلی، توسعه شبکه‌های ارتباطی، ارتقاء کیفیت خدمات، توسعه برند مهیا ساخت.

کد مقاله 52566
تعداد بازدید 10

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397