عنوان | بررسی تأثیر جنسیت برند بر قصد خرید در شبکه اجتماعی اینستاگرام (مورد مطالعه نوین چرم) |
تعداد صفحات | 50 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مدیریت برند شماره 4 پیاپی 40 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1403 |
محدوده صفحات | 232-183 |
کلید واژه | شبکههای اجتماعی وفاداری مشتری شبکههای اجتماعی مجازی شبکههای مجازی قصد خرید اینستاگرام قصد خرید مجدد وفاداری به برند برند جنسیت برند عشق به برند شرکت نوین چرم وفاداری به نام تجاری آمیختگی مصرفکننده با برند ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی |
چکیده |
امروزه برندینگ بهمنظور پیشبرد برنامههای وفاداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. با توجه به محبوبیت بسیار رسانه اجتماعی اینستاگرام برای کسبوکارها بخصوص در ایران، پژوهش حاضر به سنجش تأثیر جنسیت برند بر ارتباطات دهانبهدهان الکترونیکی و قصد خرید مشتری در شبکه اجتماعی اینستاگرام «نوین چرم» میپردازد. پژوهش حاضر کاربردی، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری آن دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام برند نوین چرم میباشد که با استفاده از روش نمونهگیری غیر احتمالی در دسترس، 250 نمونه جمعآوری شدند. تجزیهوتحلیلها با استفاده از مدل معادلات ساختاری انجام شد. بر اساس نتایج این پژوهش، جنسیت برند و دو بعد آن، ویژگیهای مردانه و زنانه جنسیت برند بر آمیختگی مصرفکننده و ویژگیهای مردانه برند بر عشق به برند تأثیر مثبت دارد. عشق به برند بر وفاداری مصرفکننده تأثیر مثبت داشت و همچنین ارتباط مثبت آمیختگی و وفاداری مصرفکننده بر ارتباطات دهانبهدهان الکترونیکی و قصد خرید مورد تأیید واقع شد. با توجه به نتایج بهدستآمده و ارتباط مثبت و معنادار مفاهیم رفتاری مصرفکننده مطرح و تائید شده در پژوهش حاضر و با توجه به لزوم تصویرسازی جنسیت برند در اذهان مخاطبین، پیشنهاد میشود از آن بهعنوان ابزاری برای افزایش پاسخهای مرتبط با مشتریان و مخاطبان و کسب حداکثری خرید این برند در نظر گرفته شود. |
کد مقاله | 52565 |
تعداد بازدید | 8 |
|