ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی تأثیر جنسیت برند بر قصد خرید در شبکه اجتماعی اینستاگرام (مورد مطالعه نوین چرم)
تعداد صفحات 50
نویسنده حسین نوروزی - امیرحسین خداکرمی - سهیلا خدامی
مشخصات نشریه  مدیریت برند شماره 4 پیاپی 40
تاریخ انتشار زمستان - 1403
محدوده صفحات 232-183
کلید واژه شبکه‌های اجتماعی  وفاداری مشتری  شبکه‌های اجتماعی مجازی  شبکه‌های مجازی  قصد خرید  اینستاگرام  قصد خرید مجدد  وفاداری به برند  برند  جنسیت برند  عشق به برند  شرکت نوین چرم  وفاداری به نام تجاری  آمیختگی مصرف‌کننده با برند  ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی  
چکیده امروزه برندینگ به‌منظور پیشبرد برنامه‌های وفاداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. با توجه به محبوبیت بسیار رسانه اجتماعی اینستاگرام برای کسب‌وکارها بخصوص در ایران، پژوهش حاضر به سنجش تأثیر جنسیت برند بر ارتباطات دهان‌به‌دهان الکترونیکی و قصد خرید مشتری در شبکه اجتماعی اینستاگرام «نوین چرم» می‌پردازد. پژوهش حاضر کاربردی، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری آن دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام برند نوین چرم می‌باشد که با استفاده از روش نمونه‌گیری غیر احتمالی در دسترس، 250 نمونه جمع‌آوری شدند. تجزیه‌وتحلیل‌ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری انجام شد. بر اساس نتایج این پژوهش، جنسیت برند و دو بعد آن، ویژگی‌های مردانه و زنانه جنسیت برند بر آمیختگی مصرف‌کننده و ویژگی‌های مردانه برند بر عشق به برند تأثیر مثبت دارد. عشق به برند بر وفاداری مصرف‌کننده تأثیر مثبت داشت و همچنین ارتباط مثبت آمیختگی و وفاداری مصرف‌کننده بر ارتباطات دهان‌به‌دهان الکترونیکی و قصد خرید مورد تأیید واقع شد. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده و ارتباط مثبت و معنادار مفاهیم رفتاری مصرف‌کننده مطرح و تائید شده در پژوهش حاضر و با توجه به لزوم تصویرسازی جنسیت برند در اذهان مخاطبین، پیشنهاد می‌شود از آن به‌عنوان ابزاری برای افزایش پاسخ‌های مرتبط با مشتریان و مخاطبان و کسب حداکثری خرید این برند در نظر گرفته شود.

کد مقاله 52565
تعداد بازدید 8

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397