ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان پیشایندها، فرایندها و پیامدهای توانمندسازی حرفه‌ای پایدار زنان مبتنی بر آموزش در عصر دیجیتال
تعداد صفحات 34
نویسنده مهدی محمدی - فرزانه دیمه‌کار حقیقی
مشخصات نشریه  مطالعات اجتماعی روان‌شناختی زنان سال 23 شماره 1 پیاپی 82
تاریخ انتشار بهار - 1404
محدوده صفحات 225-192
کلید واژه توسعه پایدار  توانمندسازی زنان  فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی  توانمندسازی  آموزش زنان  توانمندسازی شغلی زنان  توانمندسازی شغلی  ارائه مدل  
چکیده توانمندسازی زنان در همه ابعاد از پیش‌شرط‌های دستیابی جوامع به توسعه پایدار همه‌جانبه است. لذا این پژوهش با هدف ارائه مدل در حوزه توانمندسازی حرفه‌ای زنان با استفاده از توسعه مهارت‌های اطلاعات و ارتباطات انجام شده است. در این راستا، با رویکرد کیفی و استفاده از روش فراترکیب، مطالعات مرتبط با موضوع شناسایی شد و پس از ارزیابی، تعداد 74 مقاله پژوهشی برای استفاده در پژوهش انتخاب و مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. شیوه تحلیل داده­ ها نیز کدگذاری بود. یافته‌های پژوهش در سه محور (1) پیشایندها ناظر بر نقش سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی– آموزشی نهادهای بین‌المللی، دولت‌ها و خانواده؛ (2) فرآیندها با تأکید بر توسعه قابلیت‌های فردی زنان، افزایش مشارکت­ های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آنان و همچنین تمرکز بر رهبری و مدیریت زنان در عصر دیجیتال و (3) پیامدهای توانمندسازی حرفه‌ای زنان شامل توسعه پایدار، توسعه فردی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه شده است. نتایج پژوهش نشان داد که توانمندسازی زنان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات برای دستیابی به توسعه پایدار ضروری است. بنابراین، یافته‌های پژوهش می‌تواند به‌عنوان نقشه‌ای راه برای سیاست‌گذاران، کارشناسان و محققان به‌منظور توسعه و اجرای مداخلات مؤثر در این حوزه عمل نماید.

کد مقاله 52409
تعداد بازدید 5

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397