ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تحلیل رابطه رسانه‌های تحت نظارت و بدون نظارت با مدیریت بدن در بین زنان شهر میاندوآب
تعداد صفحات 32
نویسنده سیمین افشار - صمد عدلی‌پور - سید احمد میرمحمدتبار دیوکلایی
مشخصات نشریه  جامعه‌شناسی سبک زندگی سال 2 پیاپی 5
تاریخ انتشار بهار - 1395
محدوده صفحات 70-39
کلید واژه مدیریت بدن  رسانه‌های جمعی  بهره‌مندی از وسایل ارتباط جمعی  میاندوآب (شهرستان)  استفاده از رسانه  مدیریت بدن زنان  رسانه‌های رسمی  رسانه تحت نظارت  رسانه بدون نظارت  
چکیده در دهه‌های اخیر تلاش برای بازتعریف هویت فردی بر مبنای تصور افراد از شرایط بدنی و ظاهر خود و تلاش برای مدیریت بدن، موضوعی است که توجه پژوهشگران زیادی را به خود جلب کرده است. هدف پژوهش حاضر، مطالعه رابطه رسانه‌های جمعی در دو شکل رسانه‌های تحت نظارت رسمی دولت شامل روزنامه و مجلات، رادیو، تلویزیون و رسانه‌های بدون نظارت یا کمتر قابل کنترل رسمی شامل ماهواره، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی مجازی، تلفن همراه، با مدیریت بدن است. برای بررسی این رابطه، از نظریه‌های جهانی‌شدن استفاده شده است. روش پژوهش پیمایشی و ابزار مورد استفاده پرسشنامه محقق‌ساخته است. حجم نمونه 384 نفر است که از بین زنان 15 تا 45 سال ‌شهر میاندوآب در سال 1393 نمونه‌گیری شده است. نمونه‌گیری به شیوه خوشه‌ای چند‌مرحله‌ای انجام یافته است. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که بین استفاده از رسانه‌های تحت نظارت و مدیریت بدن رابطه معنادار معکوسی وجود دارد. اما بین استفاده از رسانه‌های بدون نظارت با مدیریت بدن رابطه معنادار مستقیمی وجود دارد. علاوه بر این متغیرهای مستقل وارد شده در مدل رگرسیونی پژوهش توانسته‌اند 39 درصد از تغییرات مدیریت بدن پاسخگویان را تبیین کنند.

کد مقاله 51953
تعداد بازدید 4

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397