• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نظريه هاي روان شناسي تبليغ در گفتمان حجاب
تعداد صفحات 15
نویسنده ندا زارع نژاد
مشخصات نشریه  بانوان شیعه - موسسه شیعه‌شناسی شماره 10
تاریخ انتشار زمستان - 1385
زبان فارسی
کلید واژه ترویج حجاب  تبلیغ حجاب  پوشش زنان  
موضوع پوشش زنان / حجاب    
چکیده در اين مقاله تلاش شده است الگو هاي مطرح شده در روانشناسي تبليغ و نقش آن در تبليغ صحيح حجاب اسلامي مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد نويسنده به ظرافت تبليغ در عرصه گسترش عفاف اشاره کرده و توجه کردن به اصول مهمي مانند "ادراک حسي " "نوع تبليغات""رفتار الحاقي" و "پيوستگي مطلوب" در روانشناسي تبليغ را مورد تأکيد قرار داده و عملياتي کردن اين اصول تبليغي در مسأله حجاب را سببب ايجاد بستري مناسب براي پذيرش حجاب عنوان نموده است.\r\nوي همچنين به ديدگاه اديان الهي در مورد کيفيت استخدام وسايل براي نيل به اهداف و مباني اين ديدگاه ها اشاره کرده و معتقد است با شناخت اصول حاکم بر تبليغات در نظريه هاي روان شناسي مي توان در گسترش فرهنگ حجاب گام هاي مهمي برداشت مشروط به اينکه اهداف و بعضي از مباني نظري و عملي در تبليغات ديني از نظريات روانشناسي تبليغ فاصله پيدا نکند.

کد مقاله 5130
تعداد بازدید 944

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397