عنوان | نظريه هاي روان شناسي تبليغ در گفتمان حجاب |
تعداد صفحات | 15 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | بانوان شیعه - موسسه شیعهشناسی شماره 10 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1385 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | ترویج حجاب تبلیغ حجاب پوشش زنان |
موضوع | پوشش زنان / حجاب |
چکیده |
در اين مقاله تلاش شده است الگو هاي مطرح شده در روانشناسي تبليغ و نقش آن در تبليغ صحيح حجاب اسلامي مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد نويسنده به ظرافت تبليغ در عرصه گسترش عفاف اشاره کرده و توجه کردن به اصول مهمي مانند "ادراک حسي " "نوع تبليغات""رفتار الحاقي" و "پيوستگي مطلوب" در روانشناسي تبليغ را مورد تأکيد قرار داده و عملياتي کردن اين اصول تبليغي در مسأله حجاب را سببب ايجاد بستري مناسب براي پذيرش حجاب عنوان نموده است.\r\nوي همچنين به ديدگاه اديان الهي در مورد کيفيت استخدام وسايل براي نيل به اهداف و مباني اين ديدگاه ها اشاره کرده و معتقد است با شناخت اصول حاکم بر تبليغات در نظريه هاي روان شناسي مي توان در گسترش فرهنگ حجاب گام هاي مهمي برداشت مشروط به اينکه اهداف و بعضي از مباني نظري و عملي در تبليغات ديني از نظريات روانشناسي تبليغ فاصله پيدا نکند. |
کد مقاله | 5130 |
تعداد بازدید | 944 |
|