| عنوان | مطالعه تطبيقي عملکرد علمي دانشجويان دختر و پسر در 35 دانشگاه ايران |
| تعداد صفحات | 26 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | زن در توسعه و سیاست شماره 3 پیاپی 15 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1385 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | دانشجویان دختر عملکرد علمی دانشجویان دختر تفاوت عملکرد علمی دختر و پسر |
| موضوع | زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش |
| چکیده |
مقاله حاضر سعي دارد به تأثير متغير جنس در تغييرات اجتماعي و فرهنگي بپردازد و تحقيقي ميداني در اين زمينه انجام دهد.اين تحقيق به روش پيمايش به مطالعه 16539 دانشجو از 35 دانشگاه کشور پرداخته و براي نشان دادن تغييرات فرهنگي اجتماعي از نظريه روابط ترکيبي شيوه هاي فرهنگي استفاده نموده است.\r\nنگارنده مدعي ايت طبق اين مطالعات معلوم شد که تغييرات اجتماعي-فرهنگي در ايران معاصر متأثر از متغير جنسيت بوده و بخش عظيمي از اين تأثيرات را با مشاهده علمي چگونگي افزايش فعاليت هاي علمي دختران و زنان در کشور مي توان نشان داد.\r\nوي همچنين مدعي است نمراتي که دانشجويان در دروس مختلف مي گيرند براساس متغير جنس تغيير مي کند و ميانگين نمره دختران دانشجو در مقايسه با پسران بالاتر است و تفاوت دختران و پسران دانشجو در اخذ نمرات،ابزار يا شاخص مناسبي براي ارزيابي جهت گيري تغييرات اجتماعي و فرهنگي ايران معاصر است. |
| کد مقاله | 5117 |
| تعداد بازدید | 904 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...