عنوان | شناسایی و اولویتبندی چالشهای فعالیت زنان ورزشکار حرفهای ایرانی در اینستاگرام |
تعداد صفحات | 18 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی سال 13 شماره 2 پیاپی 50 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1403 |
محدوده صفحات | 18-1 |
کلید واژه | زن ایرانی ورزش ایران ورزش زنان شبکههای اجتماعی موانع فرهنگی چالشهای فراروی زنان زنان ورزشکار مدل AHP شبکههای اجتماعی مجازی شبکههای مجازی تحلیل مضمون اینستاگرام موانع ساختاری چالشهای روانشناختی فعالیت در اینستاگرام چالشهای فردی چالشهای قانونی ورزشکار حرفهای استفاده از شبکههای اجتماعی مشارکت در شبکههای اجتماعی فعال بودن در شبکههای اجتماعی چالشهای جنسیتی چالشهای مذهبی چالشهای تولید محتوا |
چکیده |
اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در صنعت ورزش بوده و در میان ورزشکاران محبوبیت ویژهای دارد. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویتبندی چالشهای فعالیت زنان ورزشکار حرفهای ایرانی در این شبکه اجتماعی انجام گرفت. روش پژوهش حاضر بهصورت آمیخته و از نوع طرح متوالی اکتشافی است. فاز کیفی با استفاده از روش تحلیل مضمون و فاز کمی با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی انجام شد. روش نمونهگیری هدفمند بود. در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته با 13 شرکتکننده تا اشباع نظری صورت گرفت و در بخش کمی نیز پرسشنامه مبتی بر یافتههای بخش کیفی در میان 10 نفر از آنان توزیع شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها در بخش کیفی از تکنیک کدگذاری و نرمافزار NVIVO10 و در بخش کمی از نرمافزار Expert Choice استفاده شد. نتایج نشان داد چالشهای زنان ورزشکار ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در دو مضمون اصلی چالشهای ساختاری با 4 مضمون فرعی، بهترتیب وزن و اولویت، چالش فرهنگی (27/0)، چالش قانونی (25/0)، چالش جنسیتی (25/0)، چالش مذهبی (22/0) و چالشهای فردی با 2 مضمون فرعی، بهترتیب وزن و اولویت، چالش تولید محتوی (46/0) و چالش روانشناختی (54/0) دستهبندی میشوند. با توجه به نتایج بهدست آمده میتوان گفت در صورتیکه شیوه استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام به زنان ورزشکار آموزش داده و مدیریت شود، آنان میتوانند تا حدودی بر چالشهای موجود غلبه کرده و از فرصتهای فراهم شده در اینستاگرام نهایت بهره را ببرند. |
کد مقاله | 51384 |
تعداد بازدید | 4 |
|