• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسي روند توانا سازي دختران و زنان در نظام آموزشي ايران
تعداد صفحات 34
نویسنده گلنار مهران
مشخصات نشریه  تعلیم و تربیت - وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران - علمی پژوهشی شماره 87
تاریخ انتشار پائیز - 1385
زبان فارسی
کلید واژه امکانات آموزشی زنان  آموزش دختران  توانمندسازی دختران  آگاه‌سازی زنان  توانمندسازی زنان  
موضوع زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش     توانمندي زنان / توانمندسازي زنان    
چکیده در اين مقاله به تجزيه و تحليل الگوهاي نظري توانمندسازي زنان در ايران پرداخته مي شود. از ديدگاه نويسنده نابرابري جنسيتي در نظام آموزشي ايران در مراحل مختلف خدمت رساني هاي گوناگون به زنان مشاهده مي شود و ميزان توانمندسازي دختران و زنان ايراني در عرصه هاي آموزشي و اجتماعي کشور کمتر ديده مي شود.\r\nنويسنده الگوي فرايند برابرسازي و توانمندسازي در ايران را در پنج مرحله بايد صورت گيرد که عبارتند از:خدمت رساني،زمينه سازي براي دسترسي به امکانات،آگاهي سازي، زمينه سازي براي مشارکت و دستيابي به قدرت سياسي و اجتماعي مي باشد که در همه زمينه ها تبعيض هايي بر عليه زنان و دختران مشاهده مي شود و مشارکت اجتماعي زنان به حد مطلوبي نرسيده است که بايد سياست گذاريها در اين زمينه اصلاح شود.\r\nوي راهکارهايي هم در اين باب ارايه مي نمايد.

کد مقاله 5095
تعداد بازدید 970

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397