| عنوان | بررسي روند توانا سازي دختران و زنان در نظام آموزشي ايران |
| تعداد صفحات | 34 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | تعلیم و تربیت شماره 87 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1385 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | امکانات آموزشی زنان آموزش دختران توانمندسازی دختران آگاهسازی زنان توانمندسازی زنان |
| موضوع | زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش توانمندي زنان / توانمندسازي زنان |
| چکیده |
در اين مقاله به تجزيه و تحليل الگوهاي نظري توانمندسازي زنان در ايران پرداخته مي شود. از ديدگاه نويسنده نابرابري جنسيتي در نظام آموزشي ايران در مراحل مختلف خدمت رساني هاي گوناگون به زنان مشاهده مي شود و ميزان توانمندسازي دختران و زنان ايراني در عرصه هاي آموزشي و اجتماعي کشور کمتر ديده مي شود.\r\nنويسنده الگوي فرايند برابرسازي و توانمندسازي در ايران را در پنج مرحله بايد صورت گيرد که عبارتند از:خدمت رساني،زمينه سازي براي دسترسي به امکانات،آگاهي سازي، زمينه سازي براي مشارکت و دستيابي به قدرت سياسي و اجتماعي مي باشد که در همه زمينه ها تبعيض هايي بر عليه زنان و دختران مشاهده مي شود و مشارکت اجتماعي زنان به حد مطلوبي نرسيده است که بايد سياست گذاريها در اين زمينه اصلاح شود.\r\nوي راهکارهايي هم در اين باب ارايه مي نمايد. |
| کد مقاله | 5095 |
| تعداد بازدید | 1034 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...