ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تحلیل معنای کارآفرینی زنان در فضای مجازی (مورد مطالعه اینستاگرام)
تعداد صفحات 36
نویسنده صغری عاشوری - زهرا میرحسینی
مشخصات نشریه  مطالعات رسانه‌های نوین (مصوب وزارت علوم) سال 10 پیاپی 38
تاریخ انتشار تابستان - 1403
محدوده صفحات 296-261
کلید واژه زنان کا‌رآفرین  کارآفرینی  کارآفرینی زنان  شبکه‌های اجتماعی  فضای مجازی  شبکه‌های اجتماعی مجازی  شبکه‌های مجازی  اینستاگرام  کنش کارآفرینانه زنان  آنلاین‌شاپ  معنای کارآفرینی  
چکیده مقاله حاضر مبتنی بر پژوهشی کیفی است که با هدف تحلیل معنای کارآفرینی و فهم چگونگی کنش کارآفرینانه‌ی زنان در شبکه‌ی‌ اجتماعی اینستاگرام انجام شده‌است. بدین منظور با 14 زن کارآفرین که دارای صفحات فعال در اینستاگرام هستند، مصاحبه‌های عمیق صورت‌پذیرفته و سپس داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از روش تحلیل تماتیک مورد تحلیل قرارگرفته است. یافته‌های تحقیق در مجموع دربردارنده سه مضمون فراگیر شامل «اینستاگرام و عرضه توانمندی‌های زنان»؛ «آنلاین شاپ اینستاگرامی متناسب با نقش‌های چندگانه زن»؛ « اینستاگرام بستر نو برای کنش اجتماعی فعالانه زنان» و همچنین هفت مضمون سازمان یافته است که عبارتند از: «فروشگاه اینستاگرامی»؛ «مشتری محوری»؛ «شکوفایی زودبازده»؛ «تعادل شغل با خانواده»؛ «حرکت رو به جلو و در لحظه»؛ «تناسب شغل با شخصیت زنانه»؛ «امکان رشد و بروز خلاقیت زنان» بدست آمد. نتیجه حاصل از این پژوهش نشان داد که فضای مجازی و خصوصا اینستاگرام فضای امن فکری و کنشگرانه‌ی فعال و منعطفی برای اثرگذاری اجتماعی_اقتصادی زنان کارآفرین پدیدار نموده است که در آن از جذب و تعامل با مشتریان تا اثرگذاری فکری و رفتاری بر مشتری را برای زنان کارآفرین فعال در این سکو فراهم کرده است.

کد مقاله 50867
تعداد بازدید 2

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397