عنوان | تحلیل معنای کارآفرینی زنان در فضای مجازی (مورد مطالعه اینستاگرام) |
تعداد صفحات | 36 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مطالعات رسانههای نوین (مصوب وزارت علوم) سال 10 پیاپی 38 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1403 |
محدوده صفحات | 296-261 |
کلید واژه | زنان کارآفرین کارآفرینی کارآفرینی زنان شبکههای اجتماعی فضای مجازی شبکههای اجتماعی مجازی شبکههای مجازی اینستاگرام کنش کارآفرینانه زنان آنلاینشاپ معنای کارآفرینی |
چکیده |
مقاله حاضر مبتنی بر پژوهشی کیفی است که با هدف تحلیل معنای کارآفرینی و فهم چگونگی کنش کارآفرینانهی زنان در شبکهی اجتماعی اینستاگرام انجام شدهاست. بدین منظور با 14 زن کارآفرین که دارای صفحات فعال در اینستاگرام هستند، مصاحبههای عمیق صورتپذیرفته و سپس دادههای جمعآوری شده با استفاده از روش تحلیل تماتیک مورد تحلیل قرارگرفته است. یافتههای تحقیق در مجموع دربردارنده سه مضمون فراگیر شامل «اینستاگرام و عرضه توانمندیهای زنان»؛ «آنلاین شاپ اینستاگرامی متناسب با نقشهای چندگانه زن»؛ « اینستاگرام بستر نو برای کنش اجتماعی فعالانه زنان» و همچنین هفت مضمون سازمان یافته است که عبارتند از: «فروشگاه اینستاگرامی»؛ «مشتری محوری»؛ «شکوفایی زودبازده»؛ «تعادل شغل با خانواده»؛ «حرکت رو به جلو و در لحظه»؛ «تناسب شغل با شخصیت زنانه»؛ «امکان رشد و بروز خلاقیت زنان» بدست آمد. نتیجه حاصل از این پژوهش نشان داد که فضای مجازی و خصوصا اینستاگرام فضای امن فکری و کنشگرانهی فعال و منعطفی برای اثرگذاری اجتماعی_اقتصادی زنان کارآفرین پدیدار نموده است که در آن از جذب و تعامل با مشتریان تا اثرگذاری فکری و رفتاری بر مشتری را برای زنان کارآفرین فعال در این سکو فراهم کرده است. |
کد مقاله | 50867 |
تعداد بازدید | 2 |
|