ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مطالعه پدیدارشناسانه درون مایه‌های رفتار مصرفی زنان در خرید کالاهای تجملی
تعداد صفحات 25
نویسنده داوود فیض - مینا فرجامی - سحر مهدی‌پورپیچا - آرزو حسین‌زاده
مشخصات نشریه  فرهنگی تربیتی زنان و خانواده سال 19 پیاپی 69
تاریخ انتشار زمستان - 1403
محدوده صفحات 182-158
کلید واژه تجمل‌گرایی  پدیدارشناسی  مشهد  زنان مشهد  مصرف کالا  خرید کالا  رفتار مصرفی  تجمل‌گرایی زنان  کالای تجملی  
چکیده امروزه بازاریابی کالاهای تجملی به یکی از پرمخاطب‌ترین حوزه های بازاریابی تبدیل شده است و با توجه اینکه زنان بزرگترین مشتریان کالاهای تجملی محسوب می شوند، هدف این مطالعه، فهم درون مایه های رفتار مصرفی زنان از کالاهای تجملی می‌باشد. پژوهش با استفاده از راهبرد پدیدارشناسی تفسیری انجام شد. برای پی بردن به درون مایه های مصرف کالای تجملی توسط زنان، 13 مشارکت کننده زن در مشهد که پدیده خرید و مصرف کالای تجملی را تجربه کرده بودند به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. براساس داده‌های حاصل از مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته، سه درون مایه اصلی "محرک فردی"، "محرک اجتماعی" و "محرک های مربوط به محصول" به‌عنوان محرک‌های خرید کالای تجملی استخراج شد. یافته های حاصل از مصاحبه ها حاکی از این بود که درون مایه فرعی "فخرفروشی و خودنمایی" و درون مایه فرعی "جنبه کارکردی محصولات" تجملی نقش موثرتری در مصرف کالاهای تجملی دارد.

کد مقاله 50815
تعداد بازدید 31

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397