عنوان | مطالعه پدیدارشناسانه درون مایههای رفتار مصرفی زنان در خرید کالاهای تجملی |
تعداد صفحات | 25 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فرهنگی تربیتی زنان و خانواده سال 19 پیاپی 69 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1403 |
محدوده صفحات | 182-158 |
کلید واژه | تجملگرایی پدیدارشناسی مشهد زنان مشهد مصرف کالا خرید کالا رفتار مصرفی تجملگرایی زنان کالای تجملی |
چکیده |
امروزه بازاریابی کالاهای تجملی به یکی از پرمخاطبترین حوزه های بازاریابی تبدیل شده است و با توجه اینکه زنان بزرگترین مشتریان کالاهای تجملی محسوب می شوند، هدف این مطالعه، فهم درون مایه های رفتار مصرفی زنان از کالاهای تجملی میباشد. پژوهش با استفاده از راهبرد پدیدارشناسی تفسیری انجام شد. برای پی بردن به درون مایه های مصرف کالای تجملی توسط زنان، 13 مشارکت کننده زن در مشهد که پدیده خرید و مصرف کالای تجملی را تجربه کرده بودند به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. براساس دادههای حاصل از مصاحبه عمیق و نیمه ساختاریافته، سه درون مایه اصلی "محرک فردی"، "محرک اجتماعی" و "محرک های مربوط به محصول" بهعنوان محرکهای خرید کالای تجملی استخراج شد. یافته های حاصل از مصاحبه ها حاکی از این بود که درون مایه فرعی "فخرفروشی و خودنمایی" و درون مایه فرعی "جنبه کارکردی محصولات" تجملی نقش موثرتری در مصرف کالاهای تجملی دارد. |
کد مقاله | 50815 |
تعداد بازدید | 31 |
|