عنوان | ارزش ها و ضد ارزش ها ي اخلاقي از منظر اسلام درروابط زن ومرد ،درمجموعه هاي طنز |
تعداد صفحات | 26 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران شماره 41 |
تاریخ انتشار | بهار - 1385 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | تلویزیون روابط زن و مرد در تلویزیون زن در سریالهای طنز ارزشهای اخلاقی طنز تلویزیونی |
موضوع | روابط زن و مرد / روابط دختر و پسر |
چکیده |
پژوهشي است درباره ميزان پاي بندي به مسايل اخلاقي درروابط بين زن ومرد در دو مجموعه طنز تلويزيوني به نام هاي پاورچين ونقطه چين .\r\nدراين تحقيق ضمن بررسي اهميت رسانه و پس ازآن طنز درانتقال پيام هاي مهم اجتماعي به مخاطبان خويش ،برخي از مفاسد اجتماعي که توسط رسانه و طنز ازجمله روابط ناسالم بين زن ومرد درسريال ها و مجموعه هاي طنز تلويزيوني مورد بحث وبررسي قرارمي گيرد ازاين رو نگارنده دو طنز پاورچين ونقطه چين راازنظر نوع و تعداد تماس هاي زن ومرد دراين دومجموعه باهم مقايسه کرده وميزان پاي بندي بازيگران زن و مرد اين دومجموعه به ارزش هاي اخلاقي مانند احترام ،محبت ،صداقت ،تواضع ،سخاوت ،عفو وگذشت وعفت وحجاب راباهم مقايسه مينمايد . وي پس از اين مقايسه به اين نتيجه مي رسد که در مجموعه طنز پاورچين ضد ارزش هاي اخلاقي مورد بحث بيشتر از مجموعه نقطه چين وضد ارزش هاي اخلاقي مورد نظر به طور توأم بيشتر از مجموعه طنز پاورچين بوده است . |
کد مقاله | 4994 |
تعداد بازدید | 1174 |
|