| عنوان | فرایند تربیت دختران در جهت پذیرش نقشهای جنسیتی در نظام تربیت مدرسهای با نگاهی به آراء و اندیشههای آیت الله خامنهای |
| تعداد صفحات | 20 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | پژوهش در آموزش معارف و تربیت اسلامی شماره 4 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1401 |
| محدوده صفحات | 26-7 |
| کلید واژه | نقشهای جنسیتی هویت زنان ایفای نقش جنسیتی تربیت دختران پذیرش نقشهای جنسیتی تربیت جنسیتی آراء آیتالله خامنهای آیت الله خامنهای هویت دختران نظام تربیت مدرسهای تربیت در مدرسه |
| چکیده |
هدف پژوهش حاضر بررسی فرایند تربیت دختران در جهت پذیرش نقشهای جنسیتی در نظام تربیت مدرسهای با نگاهی به آراء و اندیشههای آیتالله خامنهای است. روش پژوهش توصیفی-تحلیلی بوده و براساس نتایج بدست آمده که ضرورت مهارتآموزی برای ایفای نقشهای جنسیتی دختران در نظام تربیت مدرسهای، بر کسی پوشیده نیست و لذا مدرسه باید تربیت جنسیتی دختران را به عنوان اهمّ اهداف خود تعریف نماید. آمادگی برای پذیرش نقشها تنها با تبیین و توجیه و ارائه واحدهای درسی امکانپذیر نیست، بلکه فرایند تربیت در مدرسه و با مشارکت خانواده باید به گونهای طراحی شود که دختران در پایان دوره مدرسه و همزمان با آغاز جوانی، برای پذیرش نقشهای خود از لحاظ روحی آماده و از لحاظ جسمی توانمند بوده و مهارتهای لازم را کسب کرده باشند. این فرایند در برخی مهارتها از دوره دبستان، و در برخی دیگر، از دوره متوسطه باید آغاز و تثبیت شود. |
| کد مقاله | 50000 |
| تعداد بازدید | 73 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...