عنوان | برنامه درسی آموزش حقوق زنان در راستای فرهنگ ارزشهای فردی در دوره ابتدایی |
تعداد صفحات | 11 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | روانشناسی اجتماعی (مصوب دانشگاه آزاد) پیاپی 71 |
تاریخ انتشار | بهار - 1403 |
محدوده صفحات | 51-41 |
کلید واژه | حقوق زنان فرهنگ آموزش حقوق زنان برنامههای درسی دوره ابتدایی برنامه درسی دوره ابتدایی ارزشهای فردی |
چکیده |
پژوهش حاضر با هدف طراحی برنامه درسی آموزش حقوق زنان در راستای فرهنگ ارزش های فردی در دوره ابتدایی انجام گرفت. این پژوهش بابه کارگیری روش تحلیل محتوای کیفی به واکاوی متون و اسناد بین المللی در ارتباط با آموزش حقوق زنان در راستای فرهنگ ارزش های فردی پرداخته است. حوزه پژوهش شامل متون و اسناد بین المللی، ملی و مفاد قانون اساسی کشور که در زمینه آموزش حقوق زنان در راستای فرهنگ ارزش های فردی چارچوب مناسب ارائه داده اند و نیز از کلیه منابع چاپی و الکترونیکی دردسترس مبتنی بر اهداف و سؤالات پژوهش برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با به کارگیری نظام مقوله ای قیاسی انجام گرفت. یافته های پژوهش نیز در پنج عنصر اصلی اهداف، محتوا، راهبردهای یاددهی - یادگیری، تکنیک های ارزشیابی، محیط و فضای یاددهی- یادگیری به دست آمد. در این پژوهش برای بررسی روایی از معیار باورپذیری و برای بررسی پایایی از معیار اطمینان پذیری استفاده شده است. پایایی طراحی برنامه درسی نیز توسط متخصصین در هر مرحله مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر با هدف طراحی برنامه درسی آموزش حقوق زنان در راستای فرهنگ ارزش های فردی در دوره ابتدایی انجام گرفت. این پژوهش بابه کارگیری روش تحلیل محتوای کیفی به واکاوی متون و اسناد بین المللی در ارتباط با آموزش حقوق زنان در راستای فرهنگ ارزش های فردی پرداخته است. |
کد مقاله | 49722 |
تعداد بازدید | 31 |
|