ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان ارزیابی تأثیر دینداری و آگاهی از مد بر قصد خرید محصولات حجاب زنان جامعه ایرانی
تعداد صفحات 14
نویسنده مجید احمدی - علیرضا روستا - زهرا قره داغی
مشخصات نشریه  زن و جامعه (مصوب وزارت علوم) پیاپی 58
تاریخ انتشار تابستان - 1403
محدوده صفحات 78-65
کلید واژه زن ایرانی  دانشجویان دختر  ایران  مد  دینداری زنان  دینداری  تهران  اصفهان  مشهد  شیراز  تبریز  دانشجویان تحصیلات تکمیلی  قصد خرید  هنجار ذهنی  خرید زنان  بازاریابی محتوا  نگرش نسبت به رفتار  کنترل رفتار درک شده  آگاهی از مد  محصولات حجاب  اثربخشی ادراک شده مصرف کننده  منبع شناخت مد  
چکیده هدف: هدف از پژوهش، ارزیابی تاثیر دینداری و آگاهی از مُد بر قصد خرید محصولات حجاب زنان جامعه ایرانی دانشجوی تحصیلات تکمیلی در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز بوده است.
روش­: پژوهش حاضر از حیث هدف یک پژوهش کاربردی و از حیث نحوه گردآوری داده‌ها یک پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، تمامی دانشجویان دختر تحصیلات تکمیلی شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز می‌باشد. همچنین تعداد ٣٨٤ نفر با روش فرمول کوکران به عنوان نمونه تعیین شده و 410 پرسشنامه به روش نمونه‌گیری در دسترس توزیع و تعداد 397 پرسشنامه جمع‌آوری گردیده است. پایایی پرسشنامه با ارزیابی ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفت که به میزان 820/٠ بوده است. در آزمون فرضیات پژوهش از مدل‌سازی معادلات ساختاری به کمک نرم‌افزار Smart-PLS استفاده شد.
یافته­ ها: نتایج نشان داد که دینداری، هنجارهای ذهنی، اثربخشی ادراک‌شده مصرف‌کننده، بازاریابی محتوا، آگاهی از مُد و منبع شناخت مُد بر قصد خرید محصولات حجاب زنان ایرانی دانشجوی تحصیلات تکمیلی شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز تأثیر معناداری دارند. همچنین نقش دینداری بر نگرش نسبت به رفتار نشان داده شده است. نگرش نسبت به رفتار بر قصد خرید محصولات حجاب زنان ایرانی تاثیر مثبتی دارد. در نهایت، نقش کنترل رفتاری درک‌شده بر قصد خرید محصولات حجاب زنان ایرانی ناچیز است.

کد مقاله 49619
تعداد بازدید 33

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397