| عنوان | بررسی عوامل مؤثر بر رفاه الکترونیکی مشتریان زن بر خرید از برندهای فروشگاههای الکترونیک در زمان بحرانهای پاندمیک |
| تعداد صفحات | 16 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | زن و جامعه پیاپی 58 |
| تاریخ انتشار | تابستان - 1403 |
| محدوده صفحات | 16-1 |
| کلید واژه | فضای مجازی مشتریان زن خرید زنان کووید 19 کاربر فضای مجازی رفاه الکترونیکی بررسی برخط رتبهبندی برخط فروشگاه اینترنتی دیجیکالا |
| چکیده |
هدف: پژوهش حاضر با هدف مطالعه عوامل مؤثر بر رفاه الکترونیکی مشتریان زن و قصد استفاده مداوم انجام شد. روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی است. در فرآیند انجام این پژوهش، به یک مورد کاوی در میان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا پرداخته شد و 384 نفر از مشتریان زن این فروشگاه با روش نمونهگیریِ در دسترس از یک جامعهیِ نامحدود، به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. دادههای مطالعه با استفاده از پرسشنامه گردآوری و تجزیه و تحلیل دادهها نیز با نرمافزار اس پی اس اس 23 و اموس 23 انجام شد. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که تمامی عوامل مورد بررسی (اثر انتظار عملکرد، انتظار تلاش، تأثیر اجتماعی، تسهیل شرایط، انگیزه لذتجویانه، ارزش قیمت، عادت داشتن، بررسی برخط، پیگیری برخط و رتبهبندی برخط) بر رفاه الکترونیکی مشتریان زن و به تبع آن بر قصد استفاده مداوم آنها از محصولات فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، اثر مثبت و معناداری دارند. نتیجهگیری: نتایج حاکی از آن است که در دنیای مجازی و درگیر کرونا، مفهوم «رفاه الکترونیکی شهروندان زن» به ضرورات تبدیل شده و در چنین شرایطی ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان زن نه تنها یک انتخاب، بلکه یک الزام است. |
| کد مقاله | 49615 |
| تعداد بازدید | 83 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...