ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی عوامل مؤثر بر رفاه الکترونیکی مشتریان زن بر خرید از برندهای فروشگا‌ه‌های الکترونیک در زمان بحران‌های پاندمیک
تعداد صفحات 16
نویسنده یزدان شیرمحمدی - مراد برادران - اسماعیل نصیری هند خاله - آمنه کمالی سروستانی
مشخصات نشریه  زن و جامعه (مصوب وزارت علوم) پیاپی 58
تاریخ انتشار تابستان - 1403
محدوده صفحات 16-1
کلید واژه فضای مجازی  مشتریان زن  خرید زنان  کووید 19  کاربر فضای مجازی  رفاه الکترونیکی  بررسی برخط  رتبه‌بندی برخط  فروشگاه اینترنتی  دیجیکالا  
چکیده هدف: پژوهش حاضر با هدف مطالعه عوامل مؤثر بر رفاه الکترونیکی مشتریان زن و قصد استفاده مداوم انجام شد.
روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی است. در فرآیند انجام این پژوهش، به یک مورد کاوی در میان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا پرداخته شد و 384 نفر از مشتریان زن این فروشگاه با روش نمونه‌گیریِ در دسترس از یک جامعه‌یِ نامحدود، به‌ عنوان نمونه‌ آماری انتخاب شدند. داده‌های مطالعه با استفاده از پرسش‌نامه گردآوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز با نرم‌افزار اس پی اس اس 23 و اموس 23 انجام شد.
یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که تمامی عوامل مورد بررسی (اثر انتظار عملکرد، انتظار تلاش، تأثیر اجتماعی، تسهیل شرایط، انگیزه لذت‌جویانه، ارزش قیمت، عادت داشتن، بررسی برخط، پیگیری برخط و رتبه‌بندی برخط) بر رفاه الکترونیکی مشتریان زن و به‌ تبع آن بر قصد استفاده مداوم آنها از محصولات فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، اثر مثبت و معناداری دارند.
نتیجه‌گیری: نتایج حاکی از آن است که در دنیای مجازی و درگیر کرونا، مفهوم «رفاه الکترونیکی شهروندان زن» به ضرورات تبدیل شده و در چنین شرایطی ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان زن نه تنها یک انتخاب، بلکه یک الزام است.

کد مقاله 49615
تعداد بازدید 29

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397