عنوان | تحلیل وضعیت مصرف رسانههای نوین در میان زنان شهر تهران (مورد مطالعه: میزان و نوع استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی) |
تعداد صفحات | 20 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 17 پیاپی 63 |
تاریخ انتشار | بهار - 1403 |
محدوده صفحات | 28-9 |
کلید واژه | تهران مصرف رسانهای شبکههای اجتماعی زنان شهر تهران شبکههای اجتماعی مجازی رسانههای جدید میزان استفاده فیسبوک میزان استفاده از رسانه توییتر شبکههای مجازی تلگرام نوع استفاده اینستاگرام استفاده از شبکههای اجتماعی |
چکیده |
پژوهش حاضر با هدف تحلیل مصرف شبکههای اجتماعی مجازی در میان زنان شهر تهران، مقایسه چگونگی و استفاده هدفمند از شبکههای اجتماعی مجازی و رتبهبندی زیرشاخصهای نوع استفاده از این شبکهها اجرا شده است. روش پژوهش توصیفی، جامعه آماری پژوهش شامل تمامی زنان ساکن شهر تهران و تعداد نمونه 303 نفر است که از طریق google form به پرسشنامههای پژوهش پاسخ دادهاند. یافتههای پژوهش نشان داد به ترتیب اینستاگرام (با میانگین 19/3) و تلگرام (با میانگین 53/2)، وضعیت نسبتا بهتری از توئیتر (با میانگین 96/1 ) و فیسبوک با (میانگین 42/1) داشتهاند. نتایج همچنین نشان داد که زنان تهرانی بیشتر جهت دریافت اطلاعات و کسب آگاهی، از تلگرام استفاده میکنند و از نظر تولید محتوا در سطح ضعیفی قرار دارند. زنان بیشتر جهت دریافت آموزشهای گوناگون از صفحات اینستاگرام، و بیشتر از تجربیات شخصی دیگران در توئیتر استفاده میکنند. زنان کمتر از فیسبوک استفاده کرده و زنان کاربر فیسبوک نیز بیشتر در حد کامنت گذاشتن برای دیگران فعال هستند. |
کد مقاله | 49359 |
تعداد بازدید | 18 |
|