• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بازسازی باورهای ارتباطی و عملکرد جنسی زنان
تعداد صفحات 8
نویسنده زهرا بیگی خوزانی - مریم فروزنده - مریم خطیبی
مشخصات نشریه  رویکردی نو بر آموزش کودکان - انجمن علمی مطالعات كودكان پیش از دبستان ایران شماره 3 پیاپی 17
تاریخ انتشار پائیز - 1402
محدوده صفحات 22-15
کلید واژه اختلالات جنسی  مشکلات زناشویی  زنان متأهل  عملکرد جنسی زنان  اختلال عملکرد جنسی زنان  اختلال عملکرد جنسی  عملکرد جنسی  باورهای ارتباطی  مشکلات جنسی زنان  درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT)  زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره  بازسازی باورهای ارتباطی  
چکیده زمینه و هدف: هدف از پژوهش اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بازسازی باورهای ارتباطی و عملکرد جنسی زنان متاهل بود.
روش پژوهش: پژوهش حاضر نیمه تجربی و به‌صورت پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه‌ی زنان متاهل دارای مشکلات زناشویی مراجعه کننده به مراکز مشاوره بود. نمونه گیری به صورت هدفمند بود که 30 نفر از زنان به وسیله‌ی پرسشنامه های پژوهش انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل (15 نفر) و آزمایش (15 نفر) قرار گرفتند. درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برگرفته پایان نامه‌ی بیگی (1395) در 8 جلسه‌ی 90 دقیقه ای به زنان ارائه گردید. ابزار اندازه گیری پرسش نامه باورهای ارتباطی اپستین و ایدلسون (1981) و عملکرد جنسی زنان روزن و همکاران (2000) بود. داده ها به وسیله‌ی نرم افزار SPSS23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در دو سطح توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد) و استنباطی (لوین- شاپیرو ویلککوواریانس) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: نتایج نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بازسازی باورهای ارتباطی و عملکرد جنسی زنان متاهل تاثیر معناداری داشته است و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر ابعاد بازسازی باورهای ارتباطی و عملکرد جنسی رابطه معناداری داشته است (01/. > P).
نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده به نظر می رسد درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در زوجین و مشکلات جنسی زنان کاربرد خواهد داشت.

کد مقاله 49141
تعداد بازدید 5

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397