عنوان | تأثیر هیجان خواهی و باورهای غیرمنطقی بر سازگاری زناشوئی معلمان متأهل مقطع دبیرستان شهرستان اصفهان |
تعداد صفحات | 8 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | رویکردی نو بر آموزش کودکان - انجمن علمی مطالعات كودكان پیش از دبستان ایران شماره 1 پیاپی 3 |
تاریخ انتشار | بهار - 1399 |
محدوده صفحات | 94-87 |
کلید واژه | باورهای غیرمنطقی هیجان خواهی اصفهان سازگاری زناشویی معلمان مقطع متوسطه معلمان متأهل دبیران متأهل |
چکیده |
هدف این پژوهش، تعیین رابطه بین باورهای غیرمنطقی و هیجان خواهی با سازگاری زناشوئی بود. پژوهش حاضر از نوع علی-مقایسه ای یا پس رویدادی است. تعداد 121 نفر از دبیران متأهل شهرستان اصفهان با روش نمونهگیری طبقه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه های باورهای غیرمنطقی جونز (IBT)، پرسشنامه زاکرمن (1978) و پرسشنامه اسپانیر (1976) پاسخ دادند. داده ها با آزمون ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t دو گروه مستقل و تحلیل واریانس تحلیل شد. نتایج نشان داد که باورهای غیرمنطقی و هیجان خواهی تأثیر تعاملی بر سازگاری زناشوئی ندارند. همچنین، ارتباط مثبت معناداری بین باورهای غیرمنطقی و سازگاری زناشوئی وجود ندارد. علاوه براین، ارتباط مثبت معناداری میان هیجان خواهی و سازگاری زناشوئی وجود دارد. در حالیکه بین باورهای غیرمنطقی زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد. |
کد مقاله | 49128 |
تعداد بازدید | 17 |
|