عنوان | اثر آموزش سواد رسانه بر تسهیل کارآفرینی زنان در شبکههای اجتماعی در ایران |
تعداد صفحات | 22 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | علوم خبری (مصوب وزارت علوم) سال 12 پیاپی 47 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1402 |
محدوده صفحات | 106-85 |
کلید واژه | ایران زنان کارآفرین توسعه کارآفرینی زنان کارآفرینی کارآفرینی زنان شبکههای اجتماعی توسعه کارآفرینی توسعه کارآفرینی زنان در ایران شبکههای اجتماعی مجازی سواد رسانهای شبکههای مجازی آموزش سواد رسانه |
چکیده |
افزایش آگاهی و تحصیلات دانشگاهی باعث تحول جایگاه زن در اجتماع شده و در دنیای کنونی زنان نقش مهمی در تغییر اقتصاد جهانی دارند. امروزه زنان کارآفرین در ارتقای توسعه ی اقتصادی و اجتماعی جامعه و ایجاد کسب و کارها سهم رو به رشدی دارند. لذا توجه به فراهم سازی شرایط لازم برای توسعه کارآفرینی زنان از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است و به توسعه اقتصادی و همچنین رشد و شکوفایی خود زنان کمک خواهد کرد. در جامعهی اطلاعاتی امروز باتوجه به پیشرفتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، یکی از روشهای تسهیل کارآفرینی زنان بکارگیری شبکه های اجتماعی مجازی است. در بستر شبکه های اجتماعی که به عنوان یکی از موثرترین محیط های تعاملی در زندگی مدرن محسوب می شوند با واسطه سواد رسانه ای برای زنان، روند ایجاد کسب و کار و ایجاد شغل برای زنان فراهم می شود. توانایی بکارگیری شبکه های اجتماعی برای پردازش و تولید اطلاعات در فضای نوین کسب و کار توسط زنان کارآفرین را می توان از راه آموزش سواد رسانه ای ارتقا بخشید. متاسفانه همچنان در ایران از سواد رسانه ای به عنوان مفهومی جدید یاد می شود و آموزش آن مورد بی توجهی قرار گرفته است. مقاله حاضر که به شیوه مروری و با کمک منابع کتابخانه ای و اینترنتی تهیه شده تلاش دارد به بررسی اثر آموزش سواد رسانه بر تسهیل کارآفرینی زنان در شبکه های اجتماعی در ایران بپردازد. |
کد مقاله | 49065 |
تعداد بازدید | 40 |
|