• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش‌ باورهاي انگيزشي راهبردهاي يادگيري و جنسيت در عملکرد تحصيلي
تعداد صفحات 43
نویسنده اکبر رضایی - علی اکبر سیف
مشخصات نشریه  تعلیم و تربیت - وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران - علمی پژوهشی پیاپی 84
تاریخ انتشار زمستان - 1384
محدوده صفحات 85-43
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت و عملکرد تحصیلی  جنسیت و یادگیری  
موضوع زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش    
چکیده رويکردي است ميداني درباره سنجش نقش باورهاي انگيزشي مانند اضطراب، امتحان، کارآمدي شخصي و اهداف پيشرفت در راهبردهاي يادگيري و جنسيت در عملکرد تحصيلي دانش آموزان پسر و د ختر مي باشد. در اين تحقيق که به صورت تنظيم پرسشنامه هايي و توزيع آن در بين 126 دختر و 135 پسر دانش آموز مقطع سوم راهنمايي انجام شده است، اين متغيرها در ميزان پيشرفت تحصيلي آنان بررسي گرديده است.اين متغيرها در ميزان پيشرفت تحصيلي آنان بررسي گرديده است. نتايج پژوهش نشان داد که راهبرد فراشناختي کنترل و نظارت، بهترين عامل پيش بيني کننده عملکرد تحصيلي است و متغيرهاي کارآمدي شخصي، اهداف بيروني، جنسيت و اضطراب امتحان نيز در مراتب بعدي قرار دارند و اهداف بيروني و اضطراب امتحان رابطه منفي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان داشته است

کد مقاله 4865
تعداد بازدید 940

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397