| عنوان | نقش باورهاي انگيزشي راهبردهاي يادگيري و جنسيت در عملکرد تحصيلي |
| تعداد صفحات | 43 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | تعلیم و تربیت پیاپی 84 |
| تاریخ انتشار | زمستان - 1384 |
| محدوده صفحات | 85-43 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | جنسیت و عملکرد تحصیلی جنسیت و یادگیری |
| موضوع | زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش |
| چکیده |
رويکردي است ميداني درباره سنجش نقش باورهاي انگيزشي مانند اضطراب، امتحان، کارآمدي شخصي و اهداف پيشرفت در راهبردهاي يادگيري و جنسيت در عملکرد تحصيلي دانش آموزان پسر و د ختر مي باشد. در اين تحقيق که به صورت تنظيم پرسشنامه هايي و توزيع آن در بين 126 دختر و 135 پسر دانش آموز مقطع سوم راهنمايي انجام شده است، اين متغيرها در ميزان پيشرفت تحصيلي آنان بررسي گرديده است.اين متغيرها در ميزان پيشرفت تحصيلي آنان بررسي گرديده است. نتايج پژوهش نشان داد که راهبرد فراشناختي کنترل و نظارت، بهترين عامل پيش بيني کننده عملکرد تحصيلي است و متغيرهاي کارآمدي شخصي، اهداف بيروني، جنسيت و اضطراب امتحان نيز در مراتب بعدي قرار دارند و اهداف بيروني و اضطراب امتحان رابطه منفي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان داشته است |
| کد مقاله | 4865 |
| تعداد بازدید | 1000 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...