عنوان | مقایسه حمایت تحصیلی، خودتنظیمی عاطفی و شایستگی اجتماعی در دانشآموزان پسر تک والد و دو والد |
تعداد صفحات | 16 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | خانواده پژوهی سال 19 شماره 4 پیاپی 76 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1402 |
محدوده صفحات | 648-633 |
کلید واژه | اردبیل دو والد دانشآموزان پسر دبیرستانی خودتنظیمی عاطفی دانشآموزان پسر خودتنظیمی هیجانی نوجوانان تک والد شایستگی اجتماعی پسران تک والد حمایت تحصیلی دانشآموزان تک والد دانشآموزان متوسطه اول تک والدینی دانشآموزان دوره متوسطه دوم دانشآموزان دو والد پسران دو والد |
چکیده |
هدف پژوهش حاضر مقایسه حمایت تحصیلی، خودتنظیمی عاطفی و شایستگی اجتماعی در دانشآموزان پسر تکوالد و دووالد بود. طرح پژوهش علّیمقایسهای و جامعة آماری پژوهش تمامی دانشآموزان پسر دورة متوسطه اول و دوم شهر اردبیل بود که از بین دانشآموزان تعداد 150 نفر (75 نفر از دانشآموزان تکوالد و 75 نفر از دانشآموزان دووالد) به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. سپس به پرسشنامههای حمایت تحصیلی ساندز و پلانکت (2005)، راهبردهای خودتنظیمی عاطفی مارس (1988)، شایستگی اجتماعی برمستر و همکاران (1998) پاسخ دادند. یافتهها با روش تحلیل واریانس چندمتغیری ﺗﺠﺰﯾﻪوﺗﺤﻠﯿﻞ ﺷﺪ. نتایج نشان داد که میزان حمایت تحصیلی، خودتنظیمی عاطفی و شایستگی اجتماعی دانشآموزان پسر دووالد بیشتر از دانشآموزان پسر تکوالد است. نتایج تلویحاً نشان میدهند توجه به انواع حمایتهای تحصیلی و طراحی و اجرای مداخلههای آموزشی در جهت بهبود خودتنظیمی هیجانی و شایستگی اجتماعی میتواند به بهبود عملکرد دانشآموزان تکوالد کمک کند. |
کد مقاله | 48813 |
تعداد بازدید | 43 |
|