عنوان | تبیین جامعهشناختی عوامل مؤثر بر روی آوری زنان به مدیریت بدن (مورد مطالعه: زنان مناطق 1 و 17 تهران) |
تعداد صفحات | 14 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی - موسسه آموزش عالی سبز شماره 4 پیاپی 44 |
تاریخ انتشار | بهار - 1402 |
محدوده صفحات | 153-140 |
کلید واژه | عوامل اجتماعی مدیریت بدن عوامل مؤثر گروه مرجع تهران پایگاه اجتماعی تبیین جامعهشناختی عوامل فرهنگی تعاملات اجتماعی پایگاه اقتصادی مصرف گرایی زنان شهر تهران منطقه 1 تهران منطقه 17 تهران مدیریت بدن زنان |
چکیده |
در این مطالعه به دنبال تبیین جامعه شناختی روی آوری زنان به مدیریت بدن و عوامل اجتماعی- فرهنگی مؤثر بر آن هستیم. گروه هدف این مطالعه، زنان مناطق 1 و 17 شهر تهران بوده است. در روش تحقیق حاضر، از روش کمی- پیمایشی بهره برده شد. بر این اساس، با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای، تعداد 384 نفر به عنوان حجم نمونه از میان جمعیت دو منطقۀ 1 و 17 انتخاب شدند که با استفاده از پرسشنامه، اطلاعات لازم جمع آوری شد. یافته های بدست آمده نشان دادند متغیرهای جمعیت شناختی و عوامل اجتماعی با متغیرهایی چون (تعاملات اجتماعی برابر 0911/0، پایگاه اجتماعی اقتصادی برابر 189/0، مصرفگرایی برابر با 126/0) و عوامل فرهنگی با متغیری مانند (گروه های مرجع برابر 116/0 ) با مدیریت بدن در ارتباط است. تعریف دوباره از زیبایی و تغییر دیدگاه و نگرش و ایجاد رویکرد جدید در باز تعریف مدیریت بدن ضروری به نظر میرسد. |
کد مقاله | 48773 |
تعداد بازدید | 30 |
|