ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان قصد استفاده مجدد از اپلیکیشن مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده با رویکردی بر مدل محرک ارگانیسم پاسخ و نظریه طرحواره جنسیتی در صنعت پوشاک مد
تعداد صفحات 22
نویسنده هوشمند باقری قره بلاغ
مشخصات نشریه  تحقیقات بازاریابی نوین - دانشگاه اصفهان - علمی پژوهشی سال 13 شماره 2 پیاپی 49
تاریخ انتشار تابستان - 1402
محدوده صفحات 64-43
کلید واژه طرحواره‌های جنسیتی  صنعت پوشاک  قصد استفاده مجدد از اپلیکیشن مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده  مدل محرک ارگانیسم پاسخ  حضور از دور  حضور اجتماعی  هم‌آفرینی ارزش  محبت برند  واقعیت افزوده  
چکیده امروزه فناوری واقعیت افزوده توجه روزافزونی را به خود جلب کرده است؛ به‌طوری که تصمیمات و تجربه‌های جدید مصرف‌کنندگان را بهبود بخشیده است؛ از این رو هدف از پژوهش حاضر استفادۀ مجدد از اپلیکیشن مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده با رویکردی بر مدل محرک-ارگانیسم-پاسخ و نظریۀ طرح‌وارۀ جنسیتی است. پژوهش حاضر از‌ نظر هدف کاربردی و از‌ نظر روش توصیفی-پیمایشی است. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ کاربران موبایل هوشمند است که حداقل یکبار از اپلیکیشن مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده در صنعت پوشاک استفاده کرده‌اند. با استناد به جدول مورگان برای جوامع نامحدود و براساس روش نمونه‌گیری دردسترس 384 نفر برای پاسخگویی انتخاب شدند. برای اجرای پژوهش حاضر از ابزار پرسشنامۀ استاندارد استفاده و برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها نیز از مدل معادله‌های ساختاری حداقل مربعات جزئی بهره گرفته شد. نتایج نشان داد که حضور از دور و حضور اجتماعی بر هم‌آفرینی ارزش تأثیر مثبت و معناداری ندارد؛ اما بر محبت برند تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، بین هم‌آفرینی ارزش و محبت برند با قصد استفادۀ مجدد ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. جنسیت، ارتباط بین حضور اجتماعی و محبت برند و نیز ارتباط بین محبت برند و قصد استفادۀ مجدد را تعدیل می‌کند؛ اما درنهایت، جنسیت ارتباط بین حضور اجتماعی را با هم‌آفرینی ارزش و هم‌آفرینی ارزش را با قصد استفادۀ مجدد تعدیل نمی‌کند.

کد مقاله 48733
تعداد بازدید 53

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397