عنوان | ارائه مدل چالشها و فرصتهای مدیریت عشق در سازمانهای ایرانی |
تعداد صفحات | 28 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | جامعهپژوهی فرهنگی (مصوب وزارت علوم) سال 14 شماره 4 پیاپی 50 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1402 |
محدوده صفحات | 54-27 |
کلید واژه | عشق آزار جنسی چالشها روابط عاشقانه فرصتها سازمانهای ایران مدیریت عشق روابط عاشقانه در سازمان آزار جنسی در سازمان |
چکیده |
هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل چالشها و فرصتهای مدیریت عشق در سازمانهای ایرانی میباشد. پژوهش از نظر هدف توسعهای و از نظر نوع روش توصیفی- اکتشافی است. استراتژی پژوهش نظریه داده بنیاد مبتنی بر رهیافت ظاهرشونده گلیزر است. مشارکتکنندگان در پژوهش شامل مدیران، معاونان و کارشناسان مرتبط با موضوع پژوهش است که با منطق اشباع نظری با 13 نفر مصاحبه نیمهساختاریافته انجام شد. شیوه تحلیل دادهها کدگذاری باز، انتخابی و نظری بوده است. یافتههای پژوهش بیان میکند که عوامل علی دربرگیرنده: عوامل فردی، سازمانی و فراسازمانی؛ عوامل تشدیدکننده دربرگیرنده: نقصان در قوانین و مقررات سازمان، مدرنیته، رسانهها و اینترنت، نوع سازمان (دولتی/ خصوصی)؛ عوامل محدودکننده دربرگیرنده: تقویت ارزشها و اعتقادات دینی، تقویت نظارت سازمانی؛ مصادیق روابط عاشقانه دربرگیرنده: روابط کلامی، رفتاری، جنسی؛ مکانیزمهای مدیریت عشق دربرگیرنده: نگرش و برخورد مدیران، اقدامات مدیریت منابع انسانی، حفظ حریم شخصی، برنامههای آموزش و مشاوره، رفتارهای اخلاقی و سازگارانه، منشور اخلاقی مکتوب؛ فرصتها دربرگیرنده: افزایش رضایت شغلی، افزایش نشاط سازمانی، شکلگیری احساسات مثبت و چالشها دربرگیرنده: مشکلات جسمی، تنشهای عاطفی، تنشهای جنسی، روابط ناسالم با سایر همکاران، اختلال در کارکرد شغلی، شکلگیری روابط غیراخلاقی، تضعیف اعتبار اجتماعی و تضعیف ارزشها میباشد. |
کد مقاله | 48623 |
تعداد بازدید | 37 |
|