عنوان | سیمای زنان ایرانی کاربر در چهار شبکه اجتماعی؛ توئیتر، اینستاگرام، فیس بوک و تلگرام |
تعداد صفحات | 14 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مطالعات راهبردی ارتباطات - دانشگاه سوره سال 2 شماره 3 پیاپی 5 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1401 |
محدوده صفحات | 68-55 |
کلید واژه | زن ایرانی تهران مصرف رسانهای شبکههای اجتماعی زنان شهر تهران شبکههای اجتماعی مجازی رسانههای جدید میزان استفاده فیسبوک رسانههای اجتماعی توییتر شبکههای مجازی تلگرام نوع استفاده کاربران زن اینستاگرام رسانههای مجازی استفاده از شبکههای اجتماعی |
چکیده |
این پژوهش با هدف مطالعه و تحلیل وضعیت مصرف رسانههای نوین در میان زنان شهر تهران طراحی و اجرا شده است. این پژوهش از نوع کاربردی و روش آن توصیفی است که با تکنیک پیمایش و ابزار اندازهگیری؛ پرسشنامه انجام شده است. جامعه آماری پژوهش عبارت است از کلیه زنان ساکن شهر تهران در سال 1399. به منظور سنجش متغیر کمیت و کیفیت استفاده از شبکههای اجتماعی، از پرسشنامه محققساخته مربوط به میزان و نوع استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی، استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد که زنان مورد مطالعه بیشتر جهت دریافت اطلاعات مورد نیاز خود و کسب آگاهی از تلگرام استفاده میکنند و کمترین رتبه مربوط به تولید محتوا با میانگین 1.90 میباشد. کیفیت استفاده زنان از تلگرام با میانگین 2.54 درحد کم قرار دارد. زنان، بیشتر جهت دریافت آموزشهای گوناگون از صفحات اینستاگرام استفاده میکنند و کمترین رتبه مربوط به تولید محتوا با میانگین 2.41 میباشد. کیفیت استفاده از اینستاگرام با میانگین 3.19، کمی بیش از حد متوسط قرار دارد. زنان همچنین بیشتر از تجربیات شخصی دیگران در توئیتر استفاده میکنند و کمترین رتبه مربوط به اشتراکگذاشتن تجربیات شخصی با میانگین 1.73 است. کیفیت استفاده از توئیتر با میانگین 1.98، پایین بوده است. زنان کاربر فیسبوک بیشتر در حد کامنت گذاشتن برای دیگران فعال بوده و کمترین رتبه مربوط به گذاشتن پست یا عکس با میانگین 1.38 میباشد. کیفیت استفاده از فیسبوک با میانگین 1.42، درحد نازلی بوده است. |
کد مقاله | 48583 |
تعداد بازدید | 57 |
|