• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان سیمای زنان ایرانی کاربر در چهار شبکه اجتماعی؛ توئیتر، اینستاگرام، فیس بوک و تلگرام
تعداد صفحات 14
نویسنده اکرم بوربور - سمیه تاجیک اسماعیلی
مشخصات نشریه  مطالعات راهبردی ارتباطات - دانشگاه سوره سال 2 شماره 3 پیاپی 5
تاریخ انتشار پائیز - 1401
محدوده صفحات 68-55
کلید واژه زن ایرانی  تهران  مصرف رسانه‌ای  شبکه‌های اجتماعی  زنان شهر تهران  شبکه‌های اجتماعی مجازی  رسانه‌های جدید  میزان استفاده  فیس‌بوک  رسانه‌های اجتماعی  توییتر  شبکه‌های مجازی  تلگرام  نوع استفاده  کاربران زن  اینستاگرام  رسانه‌های مجازی   استفاده از شبکه‌های اجتماعی  
چکیده این پژوهش با هدف مطالعه و تحلیل وضعیت مصرف رسانه‌های نوین در میان زنان شهر تهران طراحی و اجرا شده است. این پژوهش از نوع کاربردی و روش آن توصیفی است که با تکنیک پیمایش و ابزار اندازه‌گیری؛ پرسشنامه انجام شده است. جامعه آماری پژوهش عبارت است از کلیه زنان ساکن شهر تهران در سال 1399. به منظور سنجش متغیر کمیت و کیفیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی، از پرسشنامه محقق‌ساخته مربوط به میزان و نوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی، استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد که زنان مورد مطالعه بیشتر جهت دریافت اطلاعات مورد نیاز خود و کسب آگاهی از تلگرام استفاده می‌کنند و کمترین رتبه مربوط به تولید محتوا با میانگین 1.90 می‌باشد. کیفیت استفاده زنان از تلگرام با میانگین 2.54 درحد کم قرار دارد. زنان، بیشتر جهت دریافت آموزش‌های گوناگون از صفحات اینستاگرام استفاده می‌کنند و کمترین رتبه مربوط به تولید محتوا با میانگین 2.41 می‌باشد. کیفیت استفاده از اینستاگرام با میانگین 3.19، کمی بیش از حد متوسط قرار دارد. زنان همچنین بیشتر از تجربیات شخصی دیگران در توئیتر استفاده می‌کنند و کمترین رتبه مربوط به اشتراک‌گذاشتن تجربیات شخصی با میانگین 1.73 است. کیفیت استفاده از توئیتر با میانگین 1.98، پایین بوده است. زنان کاربر فیسبوک بیشتر در حد کامنت گذاشتن برای دیگران فعال بوده و کمترین رتبه مربوط به گذاشتن پست یا عکس با میانگین 1.38 می‌باشد. کیفیت استفاده از فیسبوک با میانگین 1.42، درحد نازلی بوده است.

کد مقاله 48583
تعداد بازدید 48

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397