• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش تاب‌آوری سازمانی و فردی در فرهنگ کسب ‌و‌ کار و کارآفرینی دیجیتالی زنان
تعداد صفحات 14
نویسنده محمد باشکوه اجیرلو - نیکسا جباری کردلو
مشخصات نشریه  روان‌شناسی فرهنگی زن (زن و فرهنگ سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اهواز سال 15 پیاپی 58
تاریخ انتشار زمستان - 1402
محدوده صفحات 78-65
کلید واژه زنان کا‌رآفرین  کارآفرینی  کارآفرینی زنان  تاب‌آوری فردی  تاب‌آوری  کسب و کار زنان  کسب و کارهای کوچک  تاب‌آوری زنان  تاب‌آوری کارآفرینی  تاب‌آوری سازمانی  کارآفرینی دیجیتالی زنان  کارآفرینی دیجیتالی  فرهنگ کسب و کار  
چکیده هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش تاب آوری سازمانی و فردی در فرهنگ کسب ‌و‌ کار و کارآفرینی دیجیتالی زنان بود. جامعه پژوهش کلیه مطالعات و متون مرتبط با تاب آوری در فرهنگ کسب‌وکار و کارآفرینی دیجیتالی بود. نمونه پژوهش مطالب مرتبط با تاب آوری سازمانی و فردی در فرهنگ کسب‌وکار و کارآفرینی دیجیتالی زنان بود. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی_تحلیلی بود. جهت گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه‌ای و به صورت فیش برداری استفاده شد. سپس داده ها به صورت تحلیل محتوا مورد بررسی قرار گرفت. نتایج یافته ها نشان داد که تاب‌آوری یک ویژگی مهم در شخصیت و منش کارآفرین است و به عنوان یک جنبه اساسی در فرآیند کارآفرینی شناخته شده است. تاب آوری، سازمان را به سمت دستیابی به نتایج موفق سوق می‌دهد و می‌تواند به شرکت‌ها در مدیریت ناملایمات کمک کند. تاب‌آوری سازمانی به ویژه برای کسب ‌و‌کارهای کوچک بسیار مهم است. هم‌چنین درسطح تاب آوری فردی، محققان از آن به عنوان ویژگی‌های شناختی و رفتاری یاد می‌کنند. افراد تاب‌آور دیدگاهی خوش‌بینانه، پرشور و انرژی‌بخش به زندگی دارند و به تجربیات جدید علاقه‌مند هستند. از منظر روان‌شناختی، افراد تاب‌آور کسانی هستند که قادر به تحمل استرس و مقابله با فشار هستند. هم چنین یافته ها نشان داده که کارآفرینی نقش مهمی در تقویت فرهنگ کسب و کار، رونق اقتصادی و بهبود رفاه ملی ایفا می کند. توسعه فن آوری مجموعه ای از فرصت ها را برای کارآفرینان زن به منظور کشف و گسترش عملیات تجاری خود باز کرده است. پیشرفت در فناوری ارتباطات منجر به تولد شبکه ­های رسانه ­های اجتماعی شده­ است که کارآفرینان زن را قادر می­سازد در شیوه­ های بازاریابی نوآوری کنند.

کد مقاله 48283
تعداد بازدید 30

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397