عنوان | نقش تابآوری سازمانی و فردی در فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی دیجیتالی زنان |
تعداد صفحات | 14 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | روانشناسی فرهنگی زن (مصوب وزارت علوم) سال 15 پیاپی 58 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1402 |
محدوده صفحات | 78-65 |
کلید واژه | زنان کارآفرین کارآفرینی کارآفرینی زنان تابآوری فردی تابآوری کسب و کار زنان کسب و کارهای کوچک تابآوری زنان تابآوری کارآفرینی تابآوری سازمانی کارآفرینی دیجیتالی زنان کارآفرینی دیجیتالی فرهنگ کسب و کار |
چکیده |
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش تاب آوری سازمانی و فردی در فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی دیجیتالی زنان بود. جامعه پژوهش کلیه مطالعات و متون مرتبط با تاب آوری در فرهنگ کسبوکار و کارآفرینی دیجیتالی بود. نمونه پژوهش مطالب مرتبط با تاب آوری سازمانی و فردی در فرهنگ کسبوکار و کارآفرینی دیجیتالی زنان بود. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی_تحلیلی بود. جهت گردآوری اطلاعات از روش کتابخانهای و به صورت فیش برداری استفاده شد. سپس داده ها به صورت تحلیل محتوا مورد بررسی قرار گرفت. نتایج یافته ها نشان داد که تابآوری یک ویژگی مهم در شخصیت و منش کارآفرین است و به عنوان یک جنبه اساسی در فرآیند کارآفرینی شناخته شده است. تاب آوری، سازمان را به سمت دستیابی به نتایج موفق سوق میدهد و میتواند به شرکتها در مدیریت ناملایمات کمک کند. تابآوری سازمانی به ویژه برای کسب وکارهای کوچک بسیار مهم است. همچنین درسطح تاب آوری فردی، محققان از آن به عنوان ویژگیهای شناختی و رفتاری یاد میکنند. افراد تابآور دیدگاهی خوشبینانه، پرشور و انرژیبخش به زندگی دارند و به تجربیات جدید علاقهمند هستند. از منظر روانشناختی، افراد تابآور کسانی هستند که قادر به تحمل استرس و مقابله با فشار هستند. هم چنین یافته ها نشان داده که کارآفرینی نقش مهمی در تقویت فرهنگ کسب و کار، رونق اقتصادی و بهبود رفاه ملی ایفا می کند. توسعه فن آوری مجموعه ای از فرصت ها را برای کارآفرینان زن به منظور کشف و گسترش عملیات تجاری خود باز کرده است. پیشرفت در فناوری ارتباطات منجر به تولد شبکه های رسانه های اجتماعی شده است که کارآفرینان زن را قادر میسازد در شیوه های بازاریابی نوآوری کنند. |
کد مقاله | 48283 |
تعداد بازدید | 69 |
|