• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تفاوت‌های جنسیتی در مهارت‌های شناختی، جسمی حرکتی، زبان و سوادآموزی، رویکرد به یادگیری و اجتماعی رفتاری هیجانی کودکان 3 تا 4 سال شهر تهران
تعداد صفحات 11
نویسنده نسرین انصاری - الهه محمداسماعیل - مهناز استکی - احمد رمضانی
مشخصات نشریه  علوم پزشکی رازی - دانشگاه علوم پزشکی ایران شماره 6
تاریخ انتشار شهريور - 1402
محدوده صفحات 247-237
کلید واژه مهارت‌های حرکتی  سوادآموزی  تهران  کودکان پیش دبستانی  مهارت‌های اجتماعی  استاندارد رشد  مهارت‌های عاطفی  مهارت‌های شناختی  کودکان دختر  کودکان پسر  کودکان تهرانی  مهارت‌های جسمی حرکتی  
چکیده زمینه و هدف: ارزیابی تفاوت‌های جنسی در اوایل کودکی به درک ما از آن‌ها در زندگی بعدی کمک می‌کند. امروزه بسیاری از اندیشمندان سال‌های پیش از دبستان را پرثمرترین سال‌ها برای آموزش و یادگیری می‌دانند. کودکان پیش‌دبستانی رشد سریعی را در مهارت‌های حرکتی، شناختی و اجتماعی- عاطفی نشان می‌دهند؛ بنابراین ارزیابی تفاوت‌های جنسی در اوایل کودکی اهمیت بسیار زیادی در تصمیم‌گیری‌ها دارد. بنابراین هدف از این مطالعه بررسی تفاوت‌های جنسیتی در استانداردهای رشدی مهارت‌های شناختی، جسمی-حرکتی، زبان و سوادآموزی، رویکرد به یادگیری و اجتماعی- رفتاری- هیجانی بود.
روش کار: جامعه آماری پژوهش کودکان 3 تا 4 سال شهر تهران بود که به روش نمونه‌گیری سهمیه‌ای از پنج منطقه تهران انتخاب شدند حجم نمونه 50 دختر و 50 پسر بود. کودکان به مقیاس استانداردهای رشدی اعتباریابی شده پاسخ دادند. برای پاسخ به سؤال پژوهشی از میانگین و انحراف معیار و تحلیل واریانس یک‌راهه استفاده شد.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد، این پژوهش ازنظر نظری، این پژوهش به پیشرفت تولید دانش درباره استانداردهای رشدی کودکان کمک خواهد کرد. ازنظر ابزار اندازه‌گیری و روشی، این پروژه اولین تلاش برای ایجاد یک ابزار چندبعدی است که امکان اندازه‌گیری استانداردهای رشدی کودکان 3 تا 4 ساله را فراهم می‌کند و به ‌طور عملی، این پژوهش برای آماده‌سازی کودکان پیش‌دبستانی در مراحل اولیه و ارزیابی در مرحله بعدی مفید و آموزنده خواهد بود.
نتیجه‌گیری: نتایج این مطالعه مورد استفاده‌ی مسئولان مدارس پیش‌دبستانی و سیاست‌گذاران آموزشی است.

کد مقاله 48223
تعداد بازدید 48

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397