عنوان | تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی ارتقای مهارتهای فردی زنان ساکن در مناطق حاشیهنشین |
تعداد صفحات | 27 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | رفاه اجتماعی - دانشگاه علوم بهزيستی و توانبخشی، گروه پژوهشی رفاه اجتماعی - علمی پژوهشی سال 23 پیاپی 90 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1402 |
محدوده صفحات | 209-183 |
کلید واژه | خودآگاهی زنان تنظیم هیجانی مهارت ارتباطی دختران جوان خودآگاهی اعتباریابی آموزش مهارتی بسته آموزشی ارتباط مؤثر آموزش مهارتهای ارتباطی حاشیه نشینی زنان جوان زنان حاشیه نشین محلات حاشیه نشین مهارتهای فردی حاشیه نشینی شهری دختران حاشیه نشین مهارت تنظیم هیجانی تدوین بسته |
چکیده |
مقدمه: امروزه با گسترش کلانشهرها و پیچیدگیهای زندگی، مشکلات زندگی نیز روز به روز در حال افزایش است. مشکلاتی که مواجهه شدن با آنها نیاز به مهارت و توانایی دارد. هدف این پژوهش تدوین و اعتباریابی بسته آموزش مهارتهای فردی دختران و زنان جوان حاشیهنشین است. روش: بسته آموزش ارتقای مهارتهای فردی در این پژوهش براساس نظریه شناختی- رفتاری طراحی شده است. طراحی بسته در 4 مرحلهی مصاحبه با افراد مطلع، مرور متون، برگزاری جلسه هماندیشی و تدوین بسته آموزشی، تعیین روایی محتوایی بسته آموزشی بود. در یک نشست تخصصی و با نظرخواهی از متخصصان، روایی محتوایی بسته با استفاده از ابزار شاخص روایی محتوایی و ضریب نسبی روایی محتوایی سنجیده شد. یافتهها: نتایج بدست آمده نشان داد که بسته آموزشی طراحی شده از اعتبار بالایی برخوردار میباشد. همچنین ضریب نسبی روایی محتوایی بسته برابر با 714/ 0 بدست آمد. بحث: بستهی آموزشی به آموزش سه مهارت خودآگاهی، ارتباط موثر، تنظیم هیجان پرداخته تا بستری برای ورود و بهکارگیری این مهارتها در زندگی واقعی این اقشار، فراهم آورد. |
کد مقاله | 48183 |
تعداد بازدید | 28 |
|