• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقایسه تطبیقی جایگاه زنان در اسلام و غرب با تأکید بر دیدگاه امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه‌ای
تعداد صفحات 14
نویسنده حسن حاجی‌زاده اناری - محمد رسولی
مشخصات نشریه  زن و جامعه (جامعه‌شناسی زنان سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت - علمی پژوهشی پیاپی 55
تاریخ انتشار پائیز - 1402
محدوده صفحات 90-77
کلید واژه زن از دیدگاه امام خمینی  زن در اسلام  زن در غرب  امام خمینی (ره)  جایگاه زن در اسلام  جایگاه زنان  زن از دیدگاه آیت الله خامنه‌ای  اندیشه‌‌های امام خمینی(ره)  آراء آیت‌الله خامنه‌ای  آیت الله خامنه‌ای  
چکیده هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسه تطبیقی جایگاه زنان در اسلام و غرب­، با تأکید بر دیدگاه امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه ­ای است.
روش­: تحقیق حاضر، از روش آمیخته کیفی- کمی استفاده کرده است به‌طوری‌که برای بخش کیفی (کدگذاری و استخراج مضامین) از روش تحلیل مضمون در محیط MAXQDA استفاده‌ شد و برای بخش کمی از تکنیک مدیریت ریسک FMEA بهره برده شده است.
یافته­ ها: یافته­ های تحقیق نشان داده است که 120 عبارت بیانی و متون گزینشی در 25 مضمون پایه و 6 مضمون سازماندهی‌شده، در رابطه با جایگاه زنان طبقه‌بندی ‌شده‌اند؛ در این میان آسیب­ هایی که مبتنی بر الگوی غربی در جامعه شناسایی‌ شده‌اند، 23 ریسک در 5 اثر بالقوه بوده­ که سطح ریسک همه آن‌ها بارز و جدی گزارش‌ شده است، که با شناسایی و استخراج رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام خمینی (­ره) (چون الگوگیری از زنان برجسته اسلام، اهتمام به جهاد تبیین، توجه به حقوق و مسئولیت زنان متناسب با توانایی­ های جسمی-ذهنی) مقادیر ریسک ­ها به سطح قابل‌ قبول کاهش داده‌ شده ­اند.

کد مقاله 48108
تعداد بازدید 28

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397