• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی رابطه استفاده از رسانه‌ها با هویت اجتماعی و سبک زندگی زنان (مورد مطالعه: کارمندان زن شهرستان جیرفت)
تعداد صفحات 22
نویسنده علیرضا صنعت خواه
مشخصات نشریه  رسانه - معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 34 شماره 1 پیاپی 130
تاریخ انتشار بهار - 1402
محدوده صفحات 188-167
کلید واژه زنان شاغل  هویت اجتماعی زنان  هویت اجتماعی  زنان کارمند  مصرف فرهنگی  دینداری  سبک زندگی  مصرف رسانه‌ای  زن و سبک زندگی  سازمان‌های دولتی  هویت گروهی  جیرفت (شهرستان)  استفاده از رسانه  
چکیده امروزه استفاده از فناوری‌های جدید (شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ها) منجر به تحول‌های اساسی در هویت اجتماعی و سبک زندگی در شهرها شده است. تحقیق پیش رو، در تلاش است تا رابطة استفاده از رسانه‌ها را با سبک زندگی زنان مورد بررسی قرار دهد. جامعة آماری تحقیق برابر با کارمندان زن شاغل در سازمان‌های دولتی شهر جیرفت در سال 1394 (2800 نفر) است و نمونة تحقیق برابر با 400 نفر با دقت 95 درصد اطمینان با استفاده از فرمول نمونه‌گیری کوکران برآورد شده است. شیوة نمونه‌گیری تلفیق روش‌های نمونه‌گیری خوشه‌ای و تصادفی ساده است. در خصوص چارچوب نظری از تلفیق نظریه‌های وبلن، بوردیو، راش در زمینة تبیین عوامل اجتماعی و نظریه‌های ماکس وبر و دورکیم در زمینة تبیین عوامل فرهنگی مؤثر بر سبک زندگی استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که مصرف رسانه‌ای از بین تمام متغیرهای تحقیق، بیشترین تأثیر مستقیم و مثبت را بر سبک زندگی دارد، این تأثیر برابر با 198/0 است. پس از آن متغیرهای هویت گروهی، با تأثیری برابر با 155/0 و مصرف فرهنگی با تأثیری برابر با 186/0 بیشترین تأثیر را بر سبک زندگی دارند. تأثیر مستقیم متغیرهای دیگر در مدل‌سازی معادلات ساختاری معنادار نبوده و در اصلاحات پیشنهادی مدل حذف شده است. متغیرهای دیگر تحقیق از طریق تأثیری که بر هویت گروهی دارند، بر سبک زندگی تأثیرگذارند.

کد مقاله 47969
تعداد بازدید 43

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397