• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تحلیلی بر ارتباط شخصیت مردانه و زنانه برند و ارزش ویژه برند مشتری‌محور در صفحات اینستاگرام محصولات ‏مصرفی تند‌گردش
تعداد صفحات 16
نویسنده سید مسلم هاشمی - سید حمید خداداد حسینی - اسداله کردناییچ - افسانه کامران
مشخصات نشریه  تحقیقات بازاریابی نوین - دانشگاه اصفهان - علمی پژوهشی سال 13 شماره 1 پیاپی 48
تاریخ انتشار بهار - 1402
محدوده صفحات 88-73
کلید واژه شبکه‌های اجتماعی  شبکه‌های اجتماعی مجازی  شبکه‌های مجازی  شخصیت برند  اینستاگرام  ارزش ویژه برند  برند  جنسیت برند  عشق به برند  زنانگی برند  مردانگی برند  تعامل عاطفی با برند  ارزش ویژه برند مشتری‌محور  
چکیده مصرف‌کنندگان امروزی به‌دلیل تعدّد انتخاب و بهتر‌شدن کیفیت محصولات در زمان تصمیم‌گیری تنها به جنبه‌های کارکردی محصول توجه نمی‌کنند و در بسیاری از موارد در تصمیم‌گیری‌های خود جنبه‌های نمادین برند را دخیل می‌کنند. حضور پررنگ انسان امروزی در شبکه‌های اجتماعی نیز برای برندها فرصت مناسبی است تا انسان‌ با حضور خود در این فضا بیش‌ازپیش با مشتریان خود تعامل داشته باشد و از این طریق خود را از صرف یک محصول کارکردی به شخصیتی تبدیل کند که با مشتری تعامل دارد. ارزش ویژۀ برند مشتری‌محور در بستر شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان توانایی ایجاد وضعیت روانی در ذهن مصرف‌کنندگان در تعامل با برند تعریف می‌شود. در پژوهش حاضر چگونگی ارتباط بین ارزش ویژۀ برند مشتری‌محور با ابعاد جنسیت برند به‌عنوان یک بُعد از شخصیت برند (جنبه‌ای نمادین و غیر کارکردی برند است) در بستر شبکۀ اجتماعی اینستاگرام بررسی شده است. همچنین، علاوه‌بر ارتباط مستقیم این دو متغیر، تأثیر ابعاد شخصیت مردانه و زنانۀ برند نیز بر ارزش ویژۀ برند مشتری‌محور با دو متغیر عشق به برند و تعامل عاطفی با برند سنجیده شده است. برای سنجش روابط مطرح‌شده 391 پرسشنامه ازسوی مصرف‌کنندگان فعّال اینستاگرام برندهای محصولات مصرفی تند‌گردش تکمیل شد. نتایج تحلیل روابط فوق با استفاده از مدل‌سازی معادله‌های ساختاری نشان داد که دو بُعد جنسیت برند به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم و با دو متغیر عشق به برند و تعامل عاطفی مصرف‌کننده بر ارزش ویژۀ برند مشتری‌محور تأثیر مثبت و معنادار دارد. به‌طور تقریبی، تأثیر هر دو بُعد با ضریب تأثیر کمتر از یک درصد به یک اندازه بود.

کد مقاله 47855
تعداد بازدید 38

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397