عنوان | مشخصههای زبانی زنانه در ایجاد نام تجاری شخصی در اینستاگرام (مطالعه موردی یک نفوذگر زیبایی ایرانی) |
تعداد صفحات | 13 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | زبانشناسی اجتماعی - دانشگاه پیام نور با همكاری انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات شماره 1 پیاپی 21 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1401 |
محدوده صفحات | 107-95 |
کلید واژه | زبان زنانه زبانشناسی اجتماعی رسانههای اجتماعی اینستاگرام رسانههای مجازی تبلیغات لوازم آرایشی مشخصههای زبانی زنانه نام تجاری نفوذگر زیبایی صدف بیوتی |
چکیده |
یکی از تفاوتهای بین زنان و مردان تفاوت گونه زبانی آنها است. لیکاف (1975) از جمله زبانشناسانی است که به بررسی گونه زبانی زنانه پرداخته است. از نظر لیکاف، رسانه یکی از فضاهایی است که میتوان در آن زبان زنان را مورد بررسی قرار داد. اینستاگرام یکی از پرمخاطبترین رسانهها است و افراد بسیاری مانند نفوذگران در آن مشغول به کار هستند. یکی از نفوذگران زیبایی با نام تجاری صدف بیوتی به آموزش آرایش و تبلیغ محصولات آرایشی مشغول است. در پژوهش حاضر، براساس نظریه زبان و جنسیت لیکاف (1975) به بررسی گونه زبانی وی در ویدئوهای آموزشی و تبلیغاتیاش پرداخته میشود. نتایج این پژوهش نشان میدهد که از میان ابزارهای زبانی نظریه زبان و جنسیت لیکاف، این نام تجاری از تردیدنماهای واژگانی به میزان بیشتر استفاده میکند و استفاده از دستور فوق صحیح برای وی اهمیت کمتر دارد و در نتیجه به میزان کمتری استفاده میشود. |
کد مقاله | 47844 |
تعداد بازدید | 50 |
|