• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مشخصه‌های زبانی زنانه در ایجاد نام تجاری شخصی در اینستاگرام (مطالعه موردی یک نفوذگر زیبایی ایرانی)
تعداد صفحات 13
نویسنده سارا واشقانی فراهانی - آزیتا عباسی
مشخصات نشریه  زبان‌شناسی اجتماعی - دانشگاه پیام نور با همكاری انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات شماره 1 پیاپی 21
تاریخ انتشار زمستان - 1401
محدوده صفحات 107-95
کلید واژه زبان زنانه  زبان‌شناسی اجتماعی  رسانه‌های اجتماعی  اینستاگرام  رسانه‌های مجازی  تبلیغات لوازم آرایشی  مشخصه‌های زبانی زنانه  نام تجاری  نفوذگر زیبایی  صدف بیوتی  
چکیده یکی از تفاوت‌های بین زنان و مردان تفاوت گونه زبانی آن‌ها است. لیکاف (1975) از جمله زبان‏شناسانی است که به بررسی گونه زبانی زنانه پرداخته است. از نظر لیکاف، رسانه یکی از فضاهایی است که می‌توان در آن زبان زنان را مورد بررسی قرار داد. اینستاگرام یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌ها است و افراد بسیاری مانند نفوذگران در آن مشغول به کار هستند. یکی از نفوذگران زیبایی با نام تجاری صدف‌ بیوتی به آموزش آرایش و تبلیغ محصولات آرایشی مشغول است. در پژوهش حاضر، براساس نظریه زبان و جنسیت لیکاف (1975) به بررسی گونه زبانی وی در ویدئوهای آموزشی و تبلیغاتی‌اش پرداخته می‌شود. نتایج این پژوهش نشان می‏دهد که از میان ابزارهای زبانی نظریه زبان و جنسیت لیکاف، این نام تجاری از تردیدنماهای واژگانی به میزان بیشتر استفاده می‌کند و استفاده از دستور فوق صحیح برای وی اهمیت کمتر دارد و در نتیجه به میزان کمتری استفاده می‌شود.

کد مقاله 47844
تعداد بازدید 50

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397