• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان گونه‌شناسی تعاملات اثربخش زنان یگان ویژه در کنترل نظم و امنیت: دیدگاه خبرگان فراجا
تعداد صفحات 29
نویسنده طاهره نوری کناشک
مشخصات نشریه  پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 1 پیاپی 20
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1402
محدوده صفحات 369-341
کلید واژه نیروی انتظامی  مطالعه کیفی  نظم عمومی  امنیت عمومی  یگان‌های ویژه  دیدگاه خبرگان  فراجا  تعامل فردی  زنان یگان ویژه  تعاملات اثربخش  تعاملات درون سازمانی  تعاملات برون سازمانی  
چکیده زمینه و هدف: امروزه آموزش زنان یگان ویژه با توجه به حضور زنان در فعالیت هاى مجرمانه جهت بر هم زدن نظم و امنیت عمومی، ضرورت دارد. این پژوهش با هدف گونه شناسی تعاملات اثربخش زنان یگان ویژه در کنترل نظم و امنیت انجام شد.
روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ شیوه اجرا از نوع تحقیقات کیفی که با روش تحلیل محتوا انجام شد. مشارکت کنندگان این پژوهش خبرگان اجرایی نیروی انتظامی و خبرگان علمی دانشگاه علوم انتظامی امین بودند که با استفاده از شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. شیوه گردآوری داده ها با استفاده از جلسات فوکوس کروپ و مصاحبه نیمه ساختار یافته صورت گرفت.
یافته‌ها: گونه شناسی تعاملات اثربخش در قالب 3 مقوله کلی، 9 مقوله فرعی و 96 مفهوم استخراج شدند. یافته های موجود در قالب 3 مقوله کلی در ابعاد تعاملات فردی، تعاملات برون سازمانی و تعاملات درون سازمانی کدگذاری شدند. تعاملات فردی شامل مقولات فرعی هوش هیجانی، ارتباط کلامی، ارتباط غیرکلامی، اقتدار و تفکر منطقی و تعاملات برون سازمانی شامل مقولات فرعی تعامل بین فردی با مردم و تعامل با اجتماعات و تعاملات درون سازمانی شامل مقولات فرعی اجرای ماموریت و تعامل با همکاران بود.
نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که به منظور موفقیت هر چه بیشتر زنان یگان ویژه در زمینه ی ماموریت های انتظام بخشی و مردم یاری لازم است مقولات و مفاهیم گونه شناسی تعاملات اثربخش مورد توجه دست اندرکاران آموزش قرار گیرد.

کد مقاله 47422
تعداد بازدید 16

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397