• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان پیش‌بینی مشکلات رفتار جنسی کودکان بر اساس استرس والدگری و تعارضات زناشویی والدین
تعداد صفحات 11
نویسنده رضوان اندرز - عباس امان الهی - ذبیح‌ الله عباس‌پور
مشخصات نشریه  دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شماره 1
تاریخ انتشار بهار - 1402
محدوده صفحات 1197-1187
کلید واژه رفتار کودکان  استرس  مشکلات رفتاری کودکان  رفتارهای جنسی  اختلالات رفتاری  والدگری  تعارض زناشویی  استرس والدگری  اهواز (شهرستان)  تعارضات زناشویی والدین  
چکیده مقدمه و هدف: مشکلات رفتار جنسی از جمله مشکلات رفتاری شایع کودکان هستند. لذا پژوهش حاضر با هدف پیش‌بینی مشکلات رفتار جنسی کودکان با و بدون مشکلات رفتار جنسی بر اساس استرس والدگری و تعارضات زناشویی انجام شد.
روش کار: روش پژوهش از نوع توصیفی و از نوع همبستگی بود و از تحلیل تشخیص برای تحلیل استفاده شد. جامعه پژوهش شامل والدین کودکان 6 الی 12 ساله شهر اهواز در سال 1400 بود. تعداد نمونه 294 نفر بود که با استفاده از روش نمونه ­گیری در دسترس انتخاب شدند. داده­ ها با استفاده از پرسشنامه ­های مشکلات رفتاری جنسی کودکان، استرس والدگری و تعارضات زناشویی به صورت آنلاین تکمیل نمودند. تحلیل داده ­ها با استفاده از روش تحلیل تشخیص و نرم ­افزار SPSS انجام شد.
یافته­ ها: نتایج نشان داد استرس والدگری و تعارضات زناشویی پیش­بین مشکلات رفتاری جنسی کودکان هستند؛ و این متغیرها قادر به پیش­ بینی عضویت گروهی کودکان در دو گروه با مشکلات رفتاری جنسی و بدون مشکلات رفتاری جنسی هستند. سطح معناداری در این پژوهش 0/01 > p بود.
نتیجه‌گیری: کاهش استرس والدگری و حل در تعارضات زناشویی می­ تواند به پیش­گیری از مشکلات جنسی کودکان کمک کند. همچنین درکار با کودکانی که مشکلات جنسی دارند، متغیرهای مربوط به والدین را باید در نظر گرفت.

کد مقاله 47387
تعداد بازدید 31

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397