• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسي باورهاي برنامه ريزان درسي درباره ي تفاوت هاي دختران و پسران در زمينه ي شناختي
تعداد صفحات 14
نویسنده معصومه صمدی
مشخصات نشریه  مطالعات اجتماعی روان‌شناختی زنان (مطالعات زنان سابق) شماره 8
تاریخ انتشار تابستان و پائيز - 1384
زبان فارسی
کلید واژه کتب درسی دختران  کتب درسی پسران  برنامه‌ریزی درسی دختران  تفاوت شناختی  تفاوت جنسیتی  
موضوع جنسيت / نقش‌هاي جنسيتي/ كليشه‌هاي جنسيتي / نگرش‌هاي جنسيتي    
چکیده يکي از مهمترين ساز و کارهاي نظام آموزش و پرورش،برنامه ريزي درسي و دست آورد آن،کتاب هاي درسي است.هدف از اين پژوهش آگاهي از باورهاي فراهم آوردن کتاب هاي درسي درباره تفاوت هاي دختران و پسران در زمينه شناختي است. روش اين پژوهش، کيفي و جامعه آماري آن مديران،کارشناسان و اعضاي کارگروههاي کارشناسي در همه دفترهاي فراهم آوري کتاب هاي درسي است.يافته هاي تحقيق نشان داد که فراهم آوران کتاب هاي درسي به تفاوت جنسيتي ذاتي در زمينه شناختي اعتقاد نداشتند و يادآور شدند که هرگونه تفاوت دختران و پسران در زمينه شناختي، فرهنگي است و ريشه در چشم داشت هاي متفاوت جامعه،خانواده، گروه هم سالان و روش هاي پرورشي والدين دارد.

کد مقاله 4713
تعداد بازدید 836

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397