عنوان | بررسي باورهاي برنامه ريزان درسي درباره ي تفاوت هاي دختران و پسران در زمينه ي شناختي |
تعداد صفحات | 14 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان (مطالعات زنان سابق) شماره 8 |
تاریخ انتشار | تابستان و پائيز - 1384 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | کتب درسی دختران کتب درسی پسران برنامهریزی درسی دختران تفاوت شناختی تفاوت جنسیتی |
موضوع | جنسيت / نقشهاي جنسيتي/ كليشههاي جنسيتي / نگرشهاي جنسيتي |
چکیده |
يکي از مهمترين ساز و کارهاي نظام آموزش و پرورش،برنامه ريزي درسي و دست آورد آن،کتاب هاي درسي است.هدف از اين پژوهش آگاهي از باورهاي فراهم آوردن کتاب هاي درسي درباره تفاوت هاي دختران و پسران در زمينه شناختي است. روش اين پژوهش، کيفي و جامعه آماري آن مديران،کارشناسان و اعضاي کارگروههاي کارشناسي در همه دفترهاي فراهم آوري کتاب هاي درسي است.يافته هاي تحقيق نشان داد که فراهم آوران کتاب هاي درسي به تفاوت جنسيتي ذاتي در زمينه شناختي اعتقاد نداشتند و يادآور شدند که هرگونه تفاوت دختران و پسران در زمينه شناختي، فرهنگي است و ريشه در چشم داشت هاي متفاوت جامعه،خانواده، گروه هم سالان و روش هاي پرورشي والدين دارد. |
کد مقاله | 4713 |
تعداد بازدید | 836 |
|