• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان ارائه مدل موفقیت کارآفرینی زنان با رویکرد عدالت اجتماعی
تعداد صفحات 12
نویسنده فاطمه کریمی - مهران مختاری بایع کلایی - داود کیاکجوری - قربانعلی آقااحمدی
مشخصات نشریه  سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت شماره 1 پیاپی 32
تاریخ انتشار بهار - 1402
محدوده صفحات 397-386
کلید واژه عدالت اجتماعی  کارآفرینی  زنان کارمند  کارآفرینی زنان  موفقیت زنان  عوامل زمینه‌ای  عوامل اقتصادی  زنان مازندران  مازندران  موفقیت کارآفرینانه  فرهنگ کارآفرینی  بانک‌های دولتی  کارمندان بانک  ارائه مدل  موقعیت جغرافیایی  صنعت بانکداری  بانکداری دولتی  
چکیده هدف: این پژوهش با هدف ارائه مدل موفقیت کارآفرینی زنان با رویکرد عدالت اجتماعی در صنعت بانکداری دولتی بوده مورد بررسی قرار گرفته است.
مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نظر هدف در حیطه تحقیقات کاربردی می باشد و با توجه به اینکه در این پژوهش از روش های مطالعه کتابخانه ای و نیز روش های میدانی نظیر پرسشنامه استفاده شد، می‌توان بیان کرد که بر اساس ماهیت، یک پژوهش توصیفی-پیمایشی است و از نوع روش نیز کیفی-کمی ‌(آمیخته) است. در ابتدا با بکارگیری روش تحلیل محتوای متنی، عوامل مرتبط با هر یک از متغیرهای تاثیرگذار در موفقیت کارآفرینی زنان شناسایی شده سپس با استفاده از تکنیک دلفی غربال شدند. در نهایت مولفه‌های ویژگی های روانشناختی کارآفرینی، ویژگی های رفتاری، عوامل سازمانی، عوامل زمینه ای به عنوان متغیرهای مستقل و همچنین متغیر عدالت اجتماعی به عنوان متغیر مداخله گر شناسایی شدند که هر کدام زیر شاخص‌هایی را دارند. سپس به منظور بررسی اهداف پژوهش از آزمون‌های مدل معادلات ساختاری، بهره گرفته شد. نمونه‌ی پژوهش در بخش آماری با استفاده از فرمول کوکران تعداد 226 نفر کارکنان زن بانک‌های دولتی استان مازندران در نظر گرفته شده که پرسشنامه بین آن‌ها توزیع شد. همچنین در بخش دلفی نیز از نظرات 20 نفر از خبرگان صنعت بانکداری که دارای تجربه در زمینه‌ی کارآفرینی بودند، جهت غربال آیتم‌ها استفاده شد. در این پژوهش از نرم‌افزارهای آماری SPSS, SMART PLS استفاده شد.
یافته ها: یافته ها نشان دهنده این امر بود که در بین عوامل تاثیرگذار بر موفقیت زنان در حوزه کارآفرینی بیشترین تاثیر را عوامل زمینه ای با زیر شاخص‌های عوامل اقتصادی، موقعیت جغرافیایی و فرهنگ کارآفرینانه دارد.
نتیجه گیری: همچنین تاثیرگذاری عدالت اجتماعی نیز بر روی شاخص های اثرگذار بر موفقیت کارآفرینی زنان معنادار بوده است. باتوجه به نتایج کسب شده از طرح پژوهشی پیش رو؛ می بایست به عوامل شناسایی شده در جهت رونق کارآفرینی زنان توجه بیشتری نمود و زمینه را برای پیشرفت روز افزون کسب و کارهای ایجاد شده به دست زنان کارآفرین مهیا نمود.

کد مقاله 47335
تعداد بازدید 46

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397