عنوان | مدلسازی توسعه کسب و کارهای ورزشی بانوان استان آذربایجان غربی |
تعداد صفحات | 19 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | پژوهشهاي فيزيولوژي و مديريت در ورزش - جهاد دانشگاهي شماره 1 |
تاریخ انتشار | بهار - 1402 |
محدوده صفحات | 99-81 |
کلید واژه | اشتغال زنان توسعه کارآفرینی زنان کارآفرینی کارآفرینی زنان توسعه کارآفرینی مدلسازی مطالعه کیفی آذربایجان غربی رشد کسب و کار توسعه اشتغال کارآفرینی ورزشی کسب و کار ورزشی |
چکیده |
در این پژوهش به مدلسازی توسعه کسب و کارهای ورزشی بانوان استان آذربایجان غربی پرداخته شد. جامعه تحقیق اساتید مدیریت ورزشی و متخصص در حوزه بازاریابی و کسب و کار ورزشی، افراد متخصص و خبره در امر کسب و کار ورزشی بانوان، مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان و ادارات ورزشی، مسئولین کمیته بازاریابی باشگاههای ورزشی استان و بانوان فعال در حوزه کسب و کار ورزشی استان بودند که از بین آنها نمونهگیری با روش گلوله برفی تا اشباع نظری ادامه یافت و با 17 نفر اشباع نظری حاصل شد. در پژوهش حاضر برای جمعآوری دادهها از مصاحبه نیمهساختاریافته استفاده شد. برای دستیابی به اعتبار پژوهش ترکیبی از معیارهای درگیری پیوسته و طولانی مدت محققان، مشاهدۀ مداوم، بازبینی همکاران، ذهنیت پیشرونده، مشارکت شرکتکنندگان و استفاده از منابع اطلاعاتی چندگانه مورد توجه محققان قرار گرفت. همچنین به منظور بررسی پایایی پژوهش، از روش توافق دو کدگذار و کدگذاری پژوهشگر در یک فاصله زمانی مشخص استفاده شد. نتایج حاصل نشان داد عوامل اجتماعی، عوامل اعتقادی و عوامل اقتصادی به عنوان عوامل علی، عوامل مدیریتی، امکانات و تجهیزات، میزان دانش و عوامل فرهنگی به عنوان شرایط زمینهای، مسائل مالی، مسائل اجتماعی، مسائل فرهنگی، عوامل انگیزشی و عوامل بازدارنده به عنوان شرایط مداخلهگر شناسایی شدند. همچنین راهبردهای فرهنگی، مدیریتی و اقتصادی به عنوان عوامل راهبردی و افزایش نشاط، افزایش سلامتی، توسعه اقتصادی و توسعه اجتماعی به عنوان پیامدها شناسایی شدند. |
کد مقاله | 47070 |
تعداد بازدید | 42 |
|