• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه رسانه‌های جمعی و ‏ارزش‏‌های خانوادگی (مورد مطالعه: جوانان 15-29 ساله شهرکرد)
تعداد صفحات 16
نویسنده امید بابایی - فرحناز مصطفوی کهنگی
مشخصات نشریه  مطالعات توسعه اجتماعی ایران (جامعه‌شناسی معاصر سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات - علمی پژوهشی سال 15 شماره 3 پیاپی 57
تاریخ انتشار تابستان - 1402
محدوده صفحات 98-83
کلید واژه ارزش‌های خانوادگی  ارزش‌های سنتی  شهرکرد  ارزش‌های مدرن  رسانه‌های جمعی  گرایش جوانان  ارزش‌های خانوادگی سنتی  ارزش‌های خانوادگی مدرن  
چکیده خانواده در ایران یکی از مهم‏ترین نهادهای اجتماعی است که امروزه تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله رسانه‏ های جمعی به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است. مقاله حاضر در صدد است تا معناداری رابطه رسانه‏ های جمعی با ‏ارزش‏ های خانوادگی جوانان را مورد بررسی قرار دهد و در این راستا مشخص نماید که ‏ارزش‏ های خانوادگی جوانان به سمت ‏ارزش‏ های سنتی گرایش دارد یا ‏ارزش‏ های مدرن؟ چهارچوب نظری پژوهش حاضر تلفیقی از نظریه کاشت، نظریه وابستگی، نظریه کاربردها و خشنودسازی است. روش پژوهش حاضر پیمایشی و حجم نمونه‏ آن برابر با 382 نفر است. داده‏ های گردآوری شده با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج حاصل از آن بیانگر آنست که ‏ارزش‏ های خانوادگی اکثر جوانان (حدود 75 درصد) به سمت ‏ارزش‏ های مدرن گرایش دارد. همچنین ضریب بتا (beta) نشان می‏دهد که بیشترین اثرگذاری در پیش‏ بینی میزان گرایش جوانان به ‏ارزش‏ های خانوادگی متعلق به میزان وابستگی آنها به رسانه‏ ها (192/.beta = ) و کمترین اثرگذاری مربوط به نوع برنامه‏ های مورد استفاده (058/.beta = ) است.

کد مقاله 47048
تعداد بازدید 38

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397