• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تجارب کاربران زن از همذات پنداری با جراحی‌های زیبایی در محتواهای اینستاگرام
تعداد صفحات 13
نویسنده مینا جلوان - عباس زمانی
مشخصات نشریه  مطالعات رسانه‌ای - دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات - مصوب دانشگاه آزاد سال 18 شماره 1
تاریخ انتشار بهار - 1402
محدوده صفحات 113-101
کلید واژه تجربه زنان  زنان و جراحی زیبایی  هم‌ذات‌پنداری  کاربران زن  عمل زیبایی  اینستاگرام  کاربر فضای مجازی  
چکیده پژوهش حاضر با هدف تبیین تجارب کاربران زن از همذات‌پنداری با جراحی‌های زیبایی در محتواهای اینستاگرام انجام یافت. روش پژوهش، کیفی از نوع پدیدارشناسی بود. بدین منظور بر اساس روند تحقیقات کیفی و روش‌های انتخاب شده، از حوزه پژوهش که کلیه زنانی بودند که از طریق برنامه اینستاگرام عمل زیبایی یا جراحی زیبایی انجام دادند، بر اساس نمونه‌گیری هدفمند ناهمگن تعدادی از آن‌ها به عنوان نمونه نهایی انتخاب شدند. این تعداد 7 نفر بود که اطلاعات آن‌ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته گردآوری و انجام مصاحبه‌ها تا اشباع اطلاعات ادامه یافت. در ادامه یافته‌ها با به کار گیری روش 7 مرحله‌ای کلایزی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از مجموع یافته‌های این پژوهش تعداد 186 جمله و عبارت مرتبط استخراج شد که بعد از حذف کد‌های تکراری تعداد 92 کد مفهومی به دست آمد. ابتدا کدها به مفاهیم ساده تبدیل شد و سپس در 9 دسته هم مفهوم و 2 گزاره اصلی دسته‌بندی گردید که این گزاره‌ها شامل، عوامل محیطی با 5 زیر مفهوم، عوامل زمینه‌ای با 4 زیر مفهوم بودند. یافته‌ها بیان‌گر این بود که زنانی که از طریق اینستاگرام عمل جراحی زیبایی انجام دادند تجارب موفق و ناموفق داشته‌اند که این تجارب ناشی از تحقیق و جست‌وجو در اینستاگرام، مشورت با دوستان و مشاوران کلینیک‌ها، نظارت خانواده‌ها و در نهایت نظرات شخصی خودشان بوده است و البته عوامل مؤثر بر آن وضعیت و نظرات خانواده، وضعیت اقتصادی و علاقه به تغییر اندام و مدرن بودن بودند.

کد مقاله 47037
تعداد بازدید 44

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397